۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴
کد مطلب : ۱۱۸۰۸۹

رشد اقتصادی برای کشور تازه نفتی شده

 طبق گفته صندوق بین المللی پول، کشور کوچک گویان در همسایگی برزیل و ونزوئلا در شمال شرقی آمریکای جنوبی سال آینده شاهد 86 درصد رشد اقتصادی خواهد بود.
رشد اقتصادی برای کشور تازه نفتی شده
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  طبق پیش بینی صندوق بین المللی پول، کشور کوچک گویان سال آینده میلادی به لطف کشف نفت شاهد ۸۶ درصد رشد اقتصادی خواهد بود.
 ممکن است آمریکای جنوبی تحت فشار رشد ضعیف اقتصادی، ناآرامی و سختی قرار داشته باشد، ولی یکی از کوچکترین کشورهای این منطقه سریع ترین رشد اقتصادی دنیا را تجربه می کند.
 طبق گفته صندوق بین المللی پول، کشور کوچک گویان در همسایگی برزیل و ونزوئلا در شمال شرقی آمریکای جنوبی سال آینده شاهد 86 درصد رشد اقتصادی خواهد بود. رشد اقتصادی این کشور در سال جاری میلادی 4.4 درصد بود. این رشد اقتصادی 14 برابر رشد پیش بینی شده برای چین است و عامل اصلی آن کشف میادین نفتی توسط شرکت اکسون موبیل است.
وینستون جوردن، وزیر دارایی گویان گفت:« ما از یک جایگاه بسیار پایین به یک جهش فوق العاده رسیده‌ایم».
 گویان، تنها کشور انگلیسی زبان در این منطقه، این ثروت بادآورده را مدیون ذخایر نفتی دریایی کشف شده در 2015 است. این کشور آمریکای جنوبی در حال حاضر هیچ نفتی تولید نمی کند ولی کشور همسایه اش ونزوئلا بزرگترین ذخایر نفتی دنیا را  در اختیار دارد.
 طبق گزارش صندوق بین‌المللی پول، در حالی که 4 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی سالانه گویان حدود یک دهم ایالت ورمونت آمریکاست، ولی در 2024 تا 15 میلیارد دلار افزایش می یابد.
 دولت گویان قصد دارد بخشی از پول به دست آمده از نفت و گاز خود را برای ساخت بزرگراه هایی جهت اتصال شهرهای ساحلی به مناطق داخلی حاوی ذخایر طلا، الماس و بوکسیت هزینه کند. صندوق بین‌المللی پول تخمین می‌زند بخش نفت حدود 40 درصد اقتصاد این کشور را طی پنج سال تشکیل دهد.
 این صندوق اعلام کرد این پیش‌بینی ممکن است تغییراتی یابد چون حتی کوچکترین تغییرات در تولید نفت پیش بینی شده در 2020، باعث نوسانات بزرگی در کل عملکرد اقتصادی می‌شود.
 شرکت اکسون موبیل با شراکت شرکت هس و شرکت ملی نفت چین توسعه یکی از بزرگترین اکتشاف های آبهای عمیق را در ساحل این کشور بر عهده گرفته است.
 اکسون اعلام کرد تولید نفت از اولین چاه را در ماه آینده آغاز می‌کند و گویان تا 2025 حداقل 750 هزار بشکه در روز تولید خواهد داشت.
 دولت انتظار دارد در ابتدا از امتیاز نفتی خود در این میادین 300 میلیون دلار در سال درآمد داشته باشد و این درآمد پس از آغاز تولید در دومین چاه دریایی تا 2022، بیش از دو برابر شود. این پول مستقیماً وارد صندوق ثروت ملی می شود که در سال جاری در این کشور تاسیس شد و از آن برای اجرای طرح های توسعه ای استفاده می شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی