۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۱۱۸۲۲۱

رونق گردشگری شرق تهران به همت شهرداری منطقه13

رحمان زاده " احداث اقامتگاه بوم گردی" را یکی از پروژه های قطب گردشگری شرق تهران برشمرد و افزود: این پروژه در زمینی به مساحت 5 هزار و 233 متر مربع با امکانات مختلفی از قبیل کلبه، بوفه ، رستوران ، پارکینگ و... احداث می شود. 
رونق گردشگری شرق تهران به همت شهرداری منطقه13
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  در پی انعقاد تفاهم نامه مابین شهرداری تهران و وزارت جهاد کشاوری مبنی بر واگذاری اراضی جنگلی و نظر به طراحی ده ها پروژه در بوستان جنگلی سرخه حصار ، فراخوان جذب سرمایه گذار مربوط به دو پروژه گردشگری برای اولین بار  در این منطقه به نتیجه رسید و روند احداث  دو پروژه " بوم کلبه " و " بازارگل و گیاه " کلید خورد. 

 مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه با بیان اینکه تفاهم نامه اجرای مدیریت بهره وری و نگهداری از پارک های جنگلی و توسعه فضای سبز شهر تهران در چهارچوب تبصره 1 ماده 2 قانون ملی شدن جنگل ها و مراتع کشور بین وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری تهران به امضا رسید ،گفت : در این راستا ، 624 هکتار از اراضی بوستان جنگلی سرخه حصار به شهرداری منطقه 13 به مدت سی سال واگذار شد که با انعقاد این تفاهم نامه ، شهرداری منطقه 13 اقدام به اجرایی کردن پروژه های مربوط به قطب گردشگری شرق تهران مطابق با ماموریت های زیست محیطی کرد. 

وی با اشاره به فراخون عمومی و مناقصه مربوط به بازارگل و گیاه  و احداث اقامتگاه بوم گردی (بوم کلبه) گفت : با توجه به پیگیری های انجام شده و برگزاری جلسات متعدد قطب گردشگری شرق تهران، برای اولین بار فراخوان جذب سرمایه گذار به نتیجه رسید و توانستیم در قالب قرار داد مشارکتی ، دو پروژه مربوط به گردشگری در این منطقه را به مرحله اجرایی در بیاوریم. 

رحمان زاده " احداث اقامتگاه بوم گردی" را یکی از پروژه های قطب گردشگری شرق تهران برشمرد و افزود: این پروژه در زمینی به مساحت 5 هزار و 233 متر مربع با امکانات مختلفی از قبیل کلبه، بوفه ، رستوران ، پارکینگ و... احداث می شود. 

شهردار منطقه 13  با اشاره به تعریف 12 غرفه رستوران و 12 کلبه در این پروژه اظهار داشت: علاوه بر اینکه کلبه ها همراه با امکانات کامل ، محل مناسبی برای اسکان موقت گردشگران هستند، در رستوران های این اقامتگاه ، ازمواد غذایی ارگانیک برای طبخ غذا استفاده می شود تا گردشگران بتوانند تجربه زندگی در یک زیست بوم خاص را تجربه کنند. 

وی در خصوص جزئیات پروژه دیگر با عنوان  بازار گل و گیاه اظهار داشت : ضمن طراحی و جانمایی چندین غرفه پرتابل ،  پروژه   بازار گل در زمینی به مساحت  ١٠ هزار متر مربع با  زیر بنای ۵۱۴۳  متر مربع احداث می شود.

شهردار منطقه 13  هدف از اجرایی کردن این پروژه ها را ارتقای سرانه های فرهنگی، فضای سبز ، خدماتی و رفاهی در این منطقه عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به رویکرد منطقه در تبدیل بوستان جنگلی سرخه حصار به قطب گردشگری شرق تهران  ، در نظر داریم این محدوده ارزشمند را تبدیل به محلی برای حضور بیشتر مردم کنیم تا شهروندان بتوانند با طی مسافتی کم ، تجربه جدیدی از طبیعت گردی را در دل پایتخت کسب کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی