۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۱۱۹۵۳۲

بومی سازی یک تجهیز در بخش حفاری نفتی

پژوهشگران شرکت ملی حفاری ایران در اجرای یک پروژه پژوهشی، طراحی، ساخت و بومی سازی سوپر خنک کننده ELC مخصوص موتورهای صنعتی و حمل و نقل را با موفقیت به انجام رساندند.
بومی سازی یک تجهیز در بخش حفاری نفتی
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  اصغر صادق آبادی، رئیس مهندسی کالا و ماشین آلات مکانیک مدیریت امور مهندسی شرکت ملی حفاری، در خصوص بومی سازی سوپر خنک کننده( ELC (Extended Life Collant  گفت: این ماده با حمایت مدیریت امور مهندسی شرکت ملی حفاری ایران به مرحله تولید رسیده است.

وی با بیان اینکه ماده پیش گفته که در انواع موتورهای caterpillar, deutz,oem و ... کاربرد دارد، ساخت آن در انحصار شرکت های غربی است، افزود: این ماده به دلیل انتقال حرارت بالا، راندمان کاری موتورها را افزایش می دهد.

صادق آبادی اظهار کرد: در فرمولاسیون سوپر خنک کننده ELC از نانو بازدارنده های خوردگی و ضد رسوب های جدید استفاده شده و به همین دلیل عمر مفید موتورها افزایش می یابد.

وی افزود: ماده بومی سازی شده با محیط زیست سازگار است و با تلاش انجام شده هم اینک قابلیت تولید در کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه مزیت اصلی محصول طراحی شده نسبت به نوع خارجی، طراحی آن متناسب با اقلیم منطقه و گرمای بالای هواست، افزود: اجرای این پروژه دو سال به طول انجامید و همه هزینه آن توسط پژوهشگران تامین شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی