۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶
کد مطلب : ۱۲۰۲۴۸

امروز؛عرضه سهام دو شرکت دولتی در فرابورس

بلوک‌های ۲۰ درصدی شرکت پالایش نفت شیراز و ۵۹.۰۲درصدی شرکت تولید تجهیزات سنگین(هپکو) در روزجاری(یکشنبه) توسط سازمان خصوصی‌سازی در فرابورس ایران عرضه می‌شود.
امروز؛عرضه سهام دو شرکت دولتی در فرابورس
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، بلوک ۲۰ درصدی شرکت پالایش نفت شیراز به استناد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی، مصوبه هیئت واگذاری و سایر قوانین و مقررات مربوطه و با رعایت دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی(استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری‌ها امروز یکشنبه(۲۰بهمن) توسط سازمان خصوصی‌سازی در فرابورس ایران عرضه می‌شود.
بر پایه این گزارش، این بلوک ۲۰ درصدی که ۲۰۵ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۷۲۰ سهم شرکت پالایش نفت شیراز را شامل می‌شود، به قیمت تابلوی فرابورس در روز عرضه(معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه) بعلاوه ۲۰ درصد به شرط آن که از مبلغ ۵۷ هزار و ۶۳۲ ریال کمتر نباشد، و در مجموع به ارزش کل پایه ۱۱ هزار و ۸۴۳ میلیارد و ۸۷۸ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۴۰ ریال، به‌صورت ۵۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۲ سال عرضه خواهد شد.
این در حالی این که سازمان خصوصی‌سازی بلوک ۵۹.۰۲ درصدی سهام شرکت تولید تجهیزات سنگین - هپکو را نیز که ۱۲ میلیارد و ۴۶۵ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۱۹۲ سهم این شرکت را شامل می‌شود امروز در تابلوی زرد بازار پایه فرابورس ایران عرضه می‌کند؛ این میزان سهام به‌صورت ۱۵ درصد نقد و بقیه اقساط ۶ ساله با فاصله هر قسط شش ماه توسط کارگزاری بانک ملی ایران روی میز فروش می‌رود.
بر این اساس قیمت پایه هر سهم این شرکت نیز برای این واگذاری معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه به شرط آن که از مبلغ ۱۱۵۹ ریال کمتر نباشد و قیمت پایه کل نیز معادل حاصل ضرب قیمت پایه هر سهم ضربدر تعداد سهام قابل عرضه به شرط آن که از مبلغ ۱۴ هزار و ۴۴۷ میلیارد و ۸۶۲ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۵۲۷ ریال کمتر نباشد، تعیین شده است.
همچنین در آگهی واگذاری سهام این شرکت آمده است: متقاضیان می‌بایست علاوه بر واریز معادل ۱۰ درصد ارزش پایه سهام قابل واگذاری به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، معادل یک درصد ارزش پایه سهام قابل واگذاری (به مبلغ ۱۴۸.۶۵۱.۰۲۴.۲۲۶ریال) را به عنوان سپرده به صورت نقد یا ضمانت بانکی معتبر حسب مورد به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز و یا به آن تحویل نمایند.
این در حالی است که در صورت انصراف هر یک از متقاضیان تایید صلاحیت شده از حضور در رقابت، سپرده نقدی واریز شده و یا ضمانت نامه بانکی ارائه شده به سازمان خصوصی‌سازی(معادل یک درصد مذکور) به نفع دولت ضبط خواهد شد. لازم به توضیح است در صورت عدم واریز و یا تحویل ضمانتنامه، صلاحیت متقاضی مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی