۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۱۲۱۷۹۹

عربستان یکی از نفتکش‌های یمن را آزاد کرد

شرکت نفت یمن اعلام کرد که نیروی دریایی متجاوز عربستان امروز (شنبه) یک کشتی حامل مشتقات نفتی از ۱۴ کشتی توقیف شده توسط ائتلاف سعودی را برای ورود به بندر "الحدیده" آزاد کرد.
عربستان یکی از نفتکش‌های یمن را آزاد کرد
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، پیش از این ۱۴ کشتی حامل مشتقات نفتی به رغم داشتن مجوزهای بین‌المللی برای ورود به بندر الحدیده توسط نیروی دریایی عربستان و ائتلاف سعودی توقیف شده است. 
شرکت نفت یمن در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار شبکه المسیره قرار گرفت، اعلام کردکه کشتی "سی ادور"  با ۲۹ هزار و ۵۱۰ تن سوخت دیزل پس ۳۸ روز توقیف در دریا توسط نیروهای ائتلاف، امروز آزاد و وارد بندر الحدیده شد.  
این شرکت توضیح داد که نیروهای متجاوز ائتلاف هنوز ۱۳ کشتی نفتی دیگر را که از ۳۹ روز پیش توقیف کرده‌اند، آزاد نکرده‌اند.  
شرکت نفت یمن میزان سوخت حمل شده توسط این کشتی‌ها را ۳۳۰ هزار و ۶۴۶ تن اعلام کرد که از این میزان ۱۴۵ هزار و ۹۶۳ تن بنزین و ۱۸۴ هزار و ۶۸۳ تن دیزل است. 
این شرکت افزود: نیروهای متجاوز ائتلاف به رهبری عربستان به رغم وجود مجوزهای سازمان ملل از ورود کشتی‌ها به بندر الحدیده جلوگیری می‌کند تا رنج مردم یمن که به سوخت نیاز فوری دارند، افزایش یابد. 
در بیانیه شرکت نفت یمن آمده است که نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی همچنین از ورود کشتی‌های حامل گاز مورد نیاز منازل، مواد غذایی و دارو  به بندر الحدیده جلوگیری می‌کند. 
پیش از این نیز شبکه تلویزیونی المسیره به نقل از یک مقام مسئول در بندر الحدیده در غرب یمن گزارش داد که نیروی دریایی ائتلاف متجاوز سعودی - آمریکایی ۱۴ کشتی حامل فرآورده‌های نفتی و سه کشتی حامل مواد غذایی را به رغم داشتن مجوز بین‌المللی در کشور جیبوتی به سرقت برده است. 
عربستان همراه با امارات، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد. 
کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی‌نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه‌طلبانه و طمع‌ورزی‌های خاص خود در یمن، به حضور نظامی‌اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است. 
این تجاوز نظامی تاکنون جز کشته و زخمی شدن صدها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون‌ها تن از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت‌ها و انتشار قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار در این کشور، نتیجه‌ای به همراه نداشته است. 
عربستان در تجاوز خود به یمن از حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم مالی، نظامی، سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بهره‌مند است. 

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی