۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۱۲۱۹۹۷

قبوض گاز مشترکین بخشیده نشده است

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: قبوض گاز مشترکین در سه ماه اسفند 98 و فروردین و اردیبهشت 99 بخشیده نشده؛ بلکه زمان پرداخت به تعویق افتاده است و شهروندان باید قبوض گاز این سه ماه را به صورت تجمعی و یکجا به همراه قبض خردادماه پرداخت کنند.
قبوض گاز مشترکین بخشیده نشده است
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، محمد عسگری سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اقدامات شرکت ملی گاز برای کمک به خانوارها در دوران شیوع کرونا و اجرای قرنطینه خانگی گفت: طبق بخشنامه دولت در پرداخت قبوض گاز شهروندان برای سه ماه اسفند 98 و فروردین و اردیبهشت 99 انعطاف‌پذیری‌هایی صورت گرفت به ‌گونه‌ای مردم می‌توانند فعلا قبوض گاز این سه ماه را پرداخت نکنند تا بدین صورت به مدیریت هزینه آنها در شرایط شیوع کرونا کمک شود. ‌
وی در ادامه اظهار داشت: البته این معنای بخشش قبوض سه ماه ذکر شده نیست بلکه باید در ماه‌های آینده قبوض این سه ماه نیز پرداخت شود. در حال حاضر طبق دستوری که به ما رسیده است شهروندان باید قبوض گاز این سه ماه را به صورت تجمعی و یکجا به همراه قبض خردادماه پرداخت کنند.
عسگری همچنین افزود: البته این پیشنهاد نیز مطرح است که قبوض این سه ماه یکجا پرداخت نشود و مبلغ آن بین ماه‌های بعدی تقسیم شود که تصمیم‌گیری آن بر عهده‌ی دولت است و ما در حال بررسی آن هستیم.
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: با توجه به شرایط بودجه دولت امکان بخشش این قبوض وجود ندارد زیرا بخش زیادی از مبالغ دریافتی از قبوض صرف پرداخت یارانه به مردم می‌شود. یعنی درآمد و هزینه دولت در بودجه هر سال مشخص است که باید بر مبنای آن عمل کرد.

*پیشنهاد شرکت ملی گاز برای اعطای سوبسید به همه مشترکین
وی با اشاره به اعطای سوبسید به مشترکین گاز در دوران شیوع کرونا گفت: علاوه بر تعویق پرداخت قبوض این سه ماه، شرکت ملی گاز پیشنهاد دیگری نیز برای حمایت از خانوارها ارائه داد که به تصویب هیئت دولت نیز رسید و بر مبنای این پیشنهاد سوبسید مناسبی به همه‌ مشترکین داده شد.
عسگری در ادامه توضیح داد: شیوه تعرفه‌گذاری قیمت گاز با توجه به فصول سرد و گرم متفاوت است. یعنی در فصول سرد که بازه زمانی آن از 15 مهرماه تا 15 فروردین‌ماه تعیین شده است به دلیل اینکه نیاز مردم به گاز افزایش می‌یابد، دولت برای حمایت از مردم قیمت گاز را پایین‌تر از فصول گرم تعرفه‌گذاری می‌کند.
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در پایان گفت: در این راستا با توجه به شیوع ویروس کرونا و تداوم کاهش دمای هوا در روزهای اخیر، به پیشنهاد شرکت ملی گاز تاریخ انتهای بازه زمانی فصول سرد از 15 فروردین‌ماه به 15 اردیبهشت‌ماه تغییر پیدا کرد و بدین ترتیب مردم تا تاریخ مذکور و در بازه‌ زمانی بیشتری می‌توانند گاز را به قیمت کمتری مصرف کنند.

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی