۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۱۲۲۱۲۲

احتمال تعدیل نیرو در سازندگان تجهیزات نفت

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: در صورت عدم حمایت دولت، قطعا شاهد تعدیل و کاهش نیروی انسانی در شرکت‌ها خواهیم بود که منافی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید است.
احتمال تعدیل نیرو در سازندگان تجهیزات نفت
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: سازندگان تاکنون عملا یک فصل از سال را از دست داده و تعهدات قرارداد بین شرکت‌ها و کارفرمایان تحت الشعاع قرار گرفته است، این رویه شرکت‌ها را ناگزیر به تعدیل پرسنل فرهیخته و نخبه‌ می‌کند.
مجید محمدپور درباره تاثیرپذیری شرکت‌های سازنده تجهیزات صنعت  نفت و گاز  از ویروس کرونا اظهار داشت: یکی از موضوعات در این بحث این است که شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات نفتی تکنولوژی محور هستند و مهمترین بعد تکنولوژی نیروی انسانی است، در شرایط شیوع این ویروس، حفظ سلامتی آنان اولین اولویت و دغدغه اصلی ما است و این در حالی است که از اوایل اسفند ماه تاکنون شرکت‌ها عملا تعطیل هستند و شنیده‌ها حاکی از ادامه بحران کرونا است و این نگرانی وجود دارد حتی در صورت مهار آن تا تیرماه، مجددا از اوایل پاییز امسال شروع شود.
 رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: قطعا با توجه به حاشیه سود پایین تولید در کشور، حفظ اشتغال نیروی انسانی دانش آموخته و نخبه سازنده تجهیزات نفتی در این شرایط فشار مالی زیادی به شرکت‌ها وارد کرده و در صورت عدم حمایت دولت، قطعا شاهد تعدیل و کاهش نیروی انسانی در شرکت‌ها خواهیم بود که منافی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید است.
وی در ادامه با اشاره به خسارات مادی و معنوی وارده به شرکت‌ها در شرایط کرونایی گفت: ما در زیر مجموعه استصناء 800 شرکت فعال، 80 هزار اشتغال مستقیم و 240 هزار اشتغال غیرمستقیم داریم که به طور میانگین هر شرکت 100 نفر نیرو دارد و ماهانه باید حدود 6 میلیون تومان برای هر پرسنل خود در قالب حقوق، مزایا، بیمه و... هزینه کنند، در واقع شرکت‌ها باید 600 میلیون تومان در ماه یعنی حدود 2.4 میلیارد تومان برای مدت 4 ماهه تعطیلی پرداخت کنند که این رویه شرکت‌ها را ناگزیر به تعدیل پرسنل فرهیخته و نخبه‌ای می‌کند که جایگزینی و جذب دوباره آنها در کوتاه مدت بهیچ وجه امکانپذیر نیست .
محمدپور تاکید کرد: یکی دیگر از نگرانی‌های ما در این شرایط، سوق یافتن تمام امکانات و نقدینگی دولت به سمت درمان و مهار ویروس کرونا بوده که بموازات کاهش قیمت نفت و کسری بودجه که دولت با آن روبرو است، عدم تزریق و یا کاهش تخصیص نقدینگی به پروژه‌های عمرانی را بهمراه خواهد داشت. بدیهی است درصورتی که پروژه عمرانی در حوزه نفت و گاز تعریف و اجرا نشود و یا پروژه‌های نیمه تمام تکمیل نشود عملا شرکت‌های سازنده، متاثر می‌شوند، خریدی از آنها صورت نمی‌گیرد و بازار کوچک آنها کوچکتر می‌شود، در نتیجه ظرفیت خالی خطوط تولید افزایش یافته و تعداد زیادی از شرکت‌ها با مشکلات بسیار عدیده مالی، اقتصادی و خطر ورشکستگی و توقف فعالیت روبرو خواهند شد.
وی یادآور شد: انتظار سازندگان تجهیزات صنعت نفت از دولت و نهادهای تصمیم‌گیر توجه جدی به شرکت‌های تولیدی و اقدام فوری در حمایت هوشمندانه از آنها است.

منبع: ایلنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی