۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۱۲۳۳۴۳

واکنش ایران نسبت به تهدید نفتی آمریکا

سخنگوی دولت تاکید کرد: هیچ کشوری ملزم به رعایت تحریم‌های یکجانبه آمریکا نیست و ما هم مایل به داشتن رابطه تجاری و مبادله نفت با ونزوئلا هستیم.
واکنش ایران نسبت به تهدید نفتی آمریکا
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  علی ربیعی در نشست خبری خود با اهالی رسانه در پاسخ به این پرسش که واکنش ایران نسبت به تهدید آمریکا درباره جلوگیری از صادرات نفت ایران به ونزوئلا چیست؟ اظهار کرد: هیچ کشوری ملزم به رعایت تحریم‌های یکجانبه آمریکا نیست و ما هم مایل به داشتن رابطه تجاری و مبادله نفت با ونزوئلا هستیم. ما می‌خواهیم از عدم راهزنی دولت آمریکا که مسبوق به سابقه است مطمئن شویم و امیدواریم که جامعه جهانی هم در این زمینه کارهای لازم را انجام دهد.
وی افزود: امیدواریم آمریکا دچار چنین خطایی نشود و البته که ما در صورت هرگونه اقدامی در این زمینه تمام گزینه‌ها را برای خود محفوظ می‌دانیم و به فراخور آن واکنش نشان خواهیم داد.
سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که علت استفاده از برخی نمایندگان فعلی مجلس پس از پایان مسئولیت در دولت چیست، گفت: در فضای مجازی اظهاراتی در این زمینه شد که متاسفانه قلب واقعیت است و آنچه بیان شده غیر از این است. ما در دوران تحریم که زندگی روزمره مردم نیاز به کنترل بازار و تامین مایحتاج مردم داشت وقتی قصد کردیم که وزارت بازرگانی را ایجاد کنیم گفتند که به دنبال ایجاد وزارت رانت هستند.
ربیعی تاکید کرد: تصمیم این بود که به منظور جلوگیری از فشار دستگاه‌ها و باز بودن دست آنان برای نه گفتن، دولت تصمیم گرفت که این مورد با تشکیل یک کمیته در دفتر رییس جمهوری بررسی شود. البته دستگاه‌ها حق بکارگیری نمایندگان سابق مجلس را ندارند ولی افرادی هم هستند که الان نماینده‌اند و پس از پایان این دوره به همان کار قبلی خودشان که کارمندی دولت بوده برگردند همچنین افرادی هم هستند که ظرفیت‌های انسانی ما هستند.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی