۲
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱
کد مطلب : ۱۲۴۴۴۷

پاسخ پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس به سیمای استانی خوزستان

پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس در خصوص پخش گزارشی با عنوان "اخراج نیروهای کارگری تحت پوشش پیمانکار (کنسرسیوم)" جهت تنویر اذهان عمومی پاسخی را برای شبکه سیمای استانی خوزستان منتشر نموده که عینا در متن زیر منتشر می گردد.
پاسخ
پاسخ
در خصوص پخش گزارشی با عنوان "اخراج نیروهای کارگری تحت پوشش پیمانکار (کنسرسیوم)" و با توجه به دغدغه جامعه محلی، مسئولان محترم استانی ، شهرستانی و همچنین نماینده محترم و ساعی مردم شریف شهرستان های بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی مطالبی را جهت تنویر اذهان عمومی به سمع و نظر مخاطبان شبکه وزین سیمای استانی خوزستان می رسانیم.
 
همانطور که استحضار دارید طرح ملی پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس به عنوان بزرگ ترین طرح گازی خاورمیانه و غرب آسیا همگام با تحقق منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری و در اوج تحریم های ظالمانه و فشارهای بین المللی  به همت فرزندان و متخصصان کشور عزیزمان پس از پایان عملیات ساخت در سال جهش تولید در آستانه  بهره برداری قرار دارد.
از آنجا که با کاهش محسوس عملیات اجرایی پروژه و قرارگرفتن در مرحله راه اندازی اتمام قرارداد با شرکتهای پیمانکاری مجری پروژه امری اجتناب ناپذیر است تعدیل نیروهای پیمانکار توسط شرکتهای مجری نه تنها در این پروژه ملی بلکه در تمامی طرح ها امری بدیهی است.
 
اگرچه در راستای سیاست های کلان کشور این شرکت نیز خود را سهیم در ایجاد اشتغال جوانان عزیز کشور می داند به گونه ای که تاکید بر چرخه ایجاد اشتغال موقت نیروی کار در این پروژه عظیم در اوج شرایط کاری به بیش از ده هزار نفر رسیده است که در مقاطع مختلف و با کاهش عملیات اجرایی پروژه از یک سو و توجه به محدودیت چارت سازمانی رسمی و پیمانکار شرکت (جمعا یکهزار و دویست نفر ) اگرچه تلاش مدیران شرکت استفاده معقول و حداکثری از نیروهای پیمانکار می باشد لیکن قطعا جذب تمام نیروهای پیمانکار مذکور عملا" مقدور نخواهد بود.
شایان ذکر است شرکت پالایش گاز بید بلند خلیج فارس به عنوان سرمایه گذار و مالک پروژه برای احداث و تکمیل طرح مبادرت به انتخاب پیمانکاران مجری طرح (کنسرسیوم سازه و جهانپارس)نمود و این شرکت ها جهت تامین نیروی کار مورد نیاز خود اقدام به انعقاد قراردادهای موقت تامین نیرو در زمان پروژه و براساس قوانین حاکم بر امور استخدامی کشور نمودند که علیرغم تعداد قابل توجه نیرو ها ، با تلاش فراوان مدیریت هلدینگ خلیج فارس و  مجموعه شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس و همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی در هیچ برهه ای از زمان اجرای پروژه شاهد تجمعات ناشی از عدم پرداخت بموقع حقوق نیروهای مذکور نبوده است. این در حالی است که گاها پرداخت حقوق ماهیانه پیمانکاران مذکور به بیش از یک هزار میلیارد ریال رسیده است .
مزید اطلاع مردم شریف استان خوزستان بالاخص شهرستان بهبهان به استحضار رسانده می شود  پیش از این علی رغم پایان یافتن مدت قراداد نیروهای مذکور و همچنین با عنایت به مسائل معیشتی و اقتصادی در اثر بحران کرونا در سطح کشور با دستور و تاکید مدیرعامل محترم شرکت به پیمانکاران، تعدیل نیروهای مذکور به تعویق افتاده بود و طبق دستور مدیر عامل محترم شرکت اولویت تعدیل نیرو ها بدوا شامل نیروهای غیربومی شده است.
 
با تجدید احترام
شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس
1399/03/31
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی