۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۱۲۴۴۷۸

ظرفیت تولید «کریستال ملامین» دو برابر می‌شود

با صدور مجوز ساخت طرح توسعه پتروشیمی لردگان در کنار تکمیل زنجیره ارزش محصول «اوره»، ظرفیت تولید محصول «کریستال ملامین» ایران هم دو برابر می شود.
پتروشیمی لردگان
پتروشیمی لردگان
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   تکمیل زنجیره ارزش همواره یکی از برنامه ها و سیاست‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی بوده است به طوری که مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی هفته گذشته در نشست خبری با تاکید بر اینکه دیگر مجوز جدیدی برای تولید متانول و اوره در کشور صادر نمی شود از اجرای طرح های مختلفی با هدف تکمیل زنجیره ارزش متان و آمونیاک در صنعت پتروشیمی خبر داد.
در راستای همین رویکرد مجوز جدیدی برای ساخت طرح تولید کریستال ملامین برای تکمیل زنجیره متان در صنعت پتروشیمی صادر شده است.
شرکت سرمایه گذاری و‌توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی «پترول» هفته گذشته از ساخت طرح 20 هزار تنی کریسال ملامین در کنار اوره و آمونیاک لردگان خبر داد و اعلام کرد : این طرح با نرخ بازگشت سرمایه 26 درصدی با سرمایه گذاری 12 میلیون دلاری احداث می شود.
هم اکنون پتروشیمی خراسان و سپس ارومیه بزرگترین و تنها تولیدکنندگان محصول «کریستال ملامین» در صنعت پتروشیمی هستند و در صورت احداث طرح کریستال ملامین لردگان، ظرفیت تولید این محصول پتروشیمیایی کشور دو برابر می شود.
کریستال ملامین یک محصول پرطرفدار و کاربردی در صنایع چوب، کاغذ، رنگ، چرم، نساجی، قالب گیری، چسب، لاستیک و ... است  و کشورهایی همچون ترکیه، هند و چین از مشتریان این محصول پتروشیمیایی محسوب می شوند.
علاوه بر این، در کنار ساخت طرح جدید کریستال ملامین کشور در لردگان برنامه ریزی‌هایی هم با هدف احداث اواین پارک ملامین در مجاورت پتروشیمی ارومیه قرار گرفته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی