۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۱۲۵۶۸۱

درآمد ۲.۸ میلیارد دلاری از میدان آزادگان جنوبی

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از تولید تجمعی ۴۵ میلون بشکه ای نفت و درآمد ۲.۸ میلیارد دلاری از میدان مشترک آزادگان جنوبی خبر داد.
درآمد ۲.۸ میلیارد دلاری از میدان آزادگان جنوبی
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   تورج دهقانی امروز (دوشنبه) در مراسم امضای قرارداد توسعه میدان آزادگان جنوبی، گفت: میدان نفتی آزادگان جنوبی نماد توسعه در بخش بالادستی صنعت نفت محسوب می شود و مهمترین میدان در حال توسعه کشور است.
وی افزود: سال ۹۳ تصمیم بر این شد تا از پیمانکاران داخلی توسعه میدان آزادگان جنوبی استفاده شود.
دهقانی با اشاره به اینکه در سال ۸۸ سه قرارداد با چینی ها برای توسعه میادین غرب کارون امضا شد، افزود: بعد از گذشت پنج سال در سال ۹۳، چینی ها عملکرد خوبی در یاران و یادآوران ثبت کردند، اما در آزادگان جنوبی موفق نبودند.
وی تاکید کرد: دلیل این است که هر چه در غرب کارون به سمت شمال می رویم لایه نفتی سروک بازدهی بالاتری دارد.عمده مخزن در آزادگان جنوبی مخزن سروکی است و فشار مخزن معمولا پایین است.
دهقانی گفت: سال ۹۳ چنانچه با چینی ها قطع همکاری نمی شد در بهترین حالت باید قرار داد را به نفع چینی ها تعدیل می کردیم. بنابراین حضور پیمانکاران ایرانی در این میدان قابل دفاع است. 
وی با اشاره به اینکه ۱۰۵ حلقه چاه تولیدی در این میدان حفاری شده است، افزود: از محل این افزایش تولید ۴۵ میلیون بشکه نفت و درآمد ۲.۸ میلیارد دلار درآمد جدید برای کشور ایجاد شد.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت افزود: چنانچه کاهش تکلیفی تولید سال گذشته به دلیل تحریم نبود، این اعداد افزایش داشت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی