۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۱۲۶۰۸۱

افت تولید روزانه نفت شیل آمریکا

قیمت پایین نفت باعث شد شرکت های شیل برای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر، دو میلیون بشکه تولید خود را در آوریل و ماه مه پایین بیاورند. پیش‌بینی می‌شود این شرکت‌ها ۳۰۰ میلیارد دلار از سرمایه‌های خود را در آغاز سه ماهه فعلی از دست داده باشند.
افت تولید روزانه نفت شیل آمریکا
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا که سود دهی پایین آنها در سالهای اخیر باعث شده سرمایه‌گذاران حتی قبل از همه گیری ویروس کرونا هم تمایلی به آنها نداشته باشند، بدترین دوره را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی از 2016 تجربه کردند. همه گیری ویروس کرونا قیمت نفت را پایین آورده و تولید نفت را کاهش داده است.
 به خاطر کاهش تقاضا طی تعطیلی های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، قیمت نفت 35 درصد از ارزش خود را از ماه ژانویه از دست داده است. قیمت نفت خام آمریکا در ماه آوریل کمتر از 17 دلار در هر بشکه بود.
 باب واتسون،مدیرعامل شرکت نفت آبراکاس که در دو حوزه شیل نفت تولید می کند گفت:«  انتظار داشتیم شرایط در سه‌ماهه‌ی دوم غیر معمول باشد».
 شرکت کونوکو فیلیپس، بزرگترین تولید کننده مستقل آمریکا، گزارش درآمد خود را در روز پنجشنبه منتشر می کند و انتظار می رود ارزش سهام آن 49 سنت در هر سهم کاهش یافته باشد. این شرکت در سال گذشته 1.40 دلار در هر سهم سوددهی داشت.
 انتظار می رود اکثر شرکت های بزرگ شیل طی روزهای آینده ضرر و زیان خود در سه ماهه دوم را گزارش دهند. از جمله این شرکت ها شرکت پایونیر نچرال ریسورسز، ای او جی ریسورسز، پارسلی انرژی و کانتیننال ریسورسز هستند.
 

 قیمت پایین نفت باعث شد شرکت های شیل برای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر، دو میلیون بشکه تولید خود را در آوریل و ماه مه پایین بیاورند. تولید این شرکت ها تا حدی در ماه ژوئن با افزایش قیمت نفت تا 38 دلار در هر بشکه بالا رفت.
 ولی تحلیل‌گران تخمین می‌زنند این بهبودی موقتی باشد و روند نزولی شرکتهای شیل طی سال آینده و پس از آن ادامه یابد.
 پیش‌بینی می‌شود شرکت‌های شیل 300 میلیارد دلار از سرمایه‌های خود را در آغاز سه ماهه فعلی از دست داده باشند که باعث افزایش وام گیری و ورشکستگی های جدید خواهد شد.
چیساپیک انرژی وایتنینگ پترولیوم از جمله تولید کنندگانی هستند که در سه ماهه دوم سال جاری میلادی اعلام ورشکستگی کرده اند.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی