۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۱۲۶۲۰۰

سخاوت غول نفتی برای کارمندان

گروه ویتول سال گذشته از طریق بازخرید سهام، ۲.۲ میلیارد دلار به مدیران و معامله گرانش پرداخت کرد که بذل و بخشش غیرمعمولی در شرایط تغییرات مدیریتی این غول بازرگانی نفت بود.
سخاوت غول نفتی برای کارمندان
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   بازخرید سهام، روش اصلی ویتول برای پاداش دادن به حدود ۳۵۰ کارمندی است که این شرکت را به صورت خصوصی در دست دارند.
طبق حسابهای سالانه ویتول، این شرکت بازرگانی نفت بیش از ۱۴ میلیارد دلار را در ۱۵ سال گذشته به شرکای خود داده است.
این رقم ثروتی را بارز می کند که صنعت بازرگانی کالا به کادر کوچکی از مدیرانش بخشیده که در فراز و فرود بازارهای انرژی طی دو دهه گذشته موج سواری کرده اند. ویتول که مدیرعاملی آن بر عهده راسل هاردی است، بزرگترین شرکت بازرگانی نفت مستقل جهان است.
اگر بازخرید سهام با سود نقدی منطبق شود، پرداخت سال ۲۰۱۹ این شرکت معادل بیش از شش میلیون دلار به ازای هر شریک بوده است که در مقایسه با پاداشها در بانکهای سرمایه گذاری بزرگ آمریکایی رقم چشمگیری است اما برخلاف غولهای وال استریت، مالکیت ویتول خصوصی است.
ویتول در سالهای اخیر سود قوی داشته و این روند در سال ۲۰۱۹ نیز ادامه یافت و این شرکت ۲.۳ میلیارد دلار درآمد خالص داشت که با رکورد ثبت شده در سال ۲۰۰۹ برابر بود. شرکت ویتول اعلام کرده که از حجم بالاتر تجارت و محدودیت نسبی بازارهای نفت در سال ۲۰۱۹ سود برده و توانسته حاشیه سود بالاتری داشته باشد. سایر شرکتهای بازرگانی نفت هم سود قوی در سال ۲۰۱۹ گزارش کردند.
ویتول روزانه هشت میلیون بشکه نفت و فرآورده های نفتی را تجارت می کند که برای تامین تقاضای پنج کشور آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس کافی است. این شرکت از دفاتری در لندن اداره می شود اما تصمیمات نهایی توسط شرکت هولدینگ در لوکزامبورگ گرفته می شود. نتایج مالی ویتول علنا اعلام نمی شود اما در اختیار بانکداران و سایرین قرار می گیرد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، بازخرید سهام ویتول در سال ۲۰۱۹ از نظر تاریخی بسیار غیرمعمول و بالاتر از رقم بازخرید ۱.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ بود.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای