۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
کد مطلب : ۱۲۶۵۸۸

نیروگاه شازند امسال بی گاز نمی ماند

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: با توجه به نامه استاندار مرکزی و پاسخ ریاست جمهوری، امسال قطع یا محدودیت تامین گاز برای نیروگاه شازند نخواهیم داشت.
نیروگاه شازند امسال بی گاز نمی ماند
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   محمدرضا سمیعی  در خصوص تاثیر شیوع ویروس کرونا بر عملکرد و فعالیت‌های شرکت گاز استان مرکزی بیان کرد: این ویروس بخش‌های مختلف شرکت را تحت تاثیر قرار داده است و یکی از چالش‌هایی که با آن مواجه شدیم تامین نقدینگی از طریق وصول مطالبات است.
وی با بیان اینکه پیش از این هم در حوزه وصول مطالبات دچار چالش بودیم، اما این شرایط دشواری های بیشتری را به این مجموعه تحمیل کرد، افزود: این ویروس بخش صنعت را دچار چالش کرده است و از طرفی بیش از ۷۰ درصد فروش گاز طبیعی در بخش صنایع است و با چالش کشیده شدن صنعت توسط این بیماری، پرداخت بدهی این شرکت ها نیز به تعویق افتاد و عملا در این شرایط شرکت گاز با مشکل عدم وصول بخش مهمی از مطالبات مواجه شد.
سمیعی با اشاره به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی که باعث کندی پیشرفت کار می‌شود، گفت: از جانب HSE شرکت ملی گاز پروتکل‌های بهداشتی برای اجرای پروژه های گازرسانی تعریف شده است که زحمت کار را بیشتر کرده و در کارهای عملیاتی نیز این پروتکل‌ها که رعایت آنها واجب است کار را کند کرده و از طرفی کاهش ساعت اداری نیز راندمان کار را پایین ‌می آورد.
وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد مطالبات شرکت گاز مربوط به حوزه صنعت است، گفت: به جهت حمایت از تولید و جهش تولید، تعامل بیشتری با صنایع در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی با اشاره به زیرساخت‌های مطلوبی که در حوزه گاز در استان وجود دارد، بیان کرد: تمامی خانوارهای شهری ۳۵ شهر استان تحت پوشش کامل گازرسانی قرار دارند و بیش از ۹۸۰ روستا گازرسانی شده و بر این اساس، در واقع بیش از ۹۸ درصد خانوارهای روستایی نیز از نعمت گاز بهره‌مند هستند. در مجموع ۹۹.۷ درصد خانوارهای استان مرکزی تحت پوشش هستند و تنها تعدادی از روستا در تفرش، ساوه و زرندیه به دلیل صعب العبور بودن هنوز از نعمت گاز بهره‌مند نشده‌اند.
وی در خصوص گازرسانی به نیروگاه شازند، تصریح کرد: با توجه به مصوبه کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک، در سال ۱۳۹۲ شرکت گاز موظف شد نسبت به تامین حداکثری گاز نیروگاه اقدام کند، در سال گذشته به دلیل عدم موازنه تولید و مصرف در فصل سرد سال، حدود هشت روز محدودیت در تامین گاز اعمال شد که تعادل شبکه برقرار باشد ولی با توجه به نامه استاندار مرکزی به ریاست جمهوری و دستور وی در این خصوص، تامین گاز در تمامی ایام فصل سرد سال برای این مجموعه صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به طرح قرائت و توزیع همزمان و آنلاین کنتورهای گاز مشترکین از سال ۱۳۹۷، گفت: در این راستا از نرم افزار کاملا بومی استان مرکزی استفاده شد که پس از آن به کشور تعمیم داده شد که با استفاده از این نرم افزار به صورت همزمان قرائت و تحویل قبض انجام می شد که این امر باعث کاهش تعداد مراجعات شد و دقت قرائت افزایش یافت. از آبانماه ۹۸ نیز دستورالعمل حذف قبوض کاغذی گاز ابلاغ شد و با توجه به تجربه سال ۹۷، این کار به راحتی در استان مرکزی انجام گرفت، اما همچنان رسیدهای پرینتی از رقم قبض با داشتن بارکد در ابعاد بسیار کوچک به مردم تحویل داده می‌شود.
سمیعی با تاکید بر اینکه این کار به صرفه‌جویی قابل توجهی در شرکت کمک کرد، در خصوص پروژه های فعلی در استان بیان کرد: با توجه به اینکه پوشش حدود ۱۰۰ درصدی شبکه گازرسانی در استان وجود دارد، عملا پروژه بزرگی در دستور کار نیست و صرفا گازرسانی پراکنده به واحدهای تولیدی و صنعتی در حال انجام است، البته بیشترین حجم کار به تعمیر و نگهداری شبکه گازرسانی معطوف می شود و در هفته دولت پروژه گازرسانی به ۹ روستا از توابع شهرستان تفرش به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی