۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۴
کد مطلب : ۱۲۷۲۸۵

کمبود سوخت بیمارستان یمن را به تعطیلی کشاند

دفتر بهداشت عمومی استان حجه در شمال غرب پایتخت یمن اعلام کرد که ارائه خدمات پزشکی یک بیمارستان در این استان به علت نبود سوخت متوقف شده است.
کمبود سوخت بیمارستان یمن را به تعطیلی کشاند
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   در بیانیه این دفتر بهداشتی آمده است که ارائه خدمات پزشکی در بیمارستان "شهید دکتر یاسر وثاب" در شهرستان "خیران المحرق" به خاطر نبود سوخت تعطیل شده است.
در این بیانیه ضمن بیان این که تعطیل شدن این بیماستان یک بحران انسانی بوده، نسبت به وخیم شدن اوضاع بهداشتی در استان حجه هشدار داده شده است.
دفتر بهداشت عمومی استان حجه همچنین اعلام کرد که ادامه توقیف کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی مراکز بهداشتی، درمانی، بیمارستان‌ها و نیز بخش اورژانس آنها را با خطر تعطیلی روبرو خواهد کرد.
در این بیانیه اشاره شده است که توقیف نفتکش‌ها، زندگی صدها هزار کودک،  زن و بیماران بویژه در سایه شیوع ویروس همه‌گیر کرونا را به شدت تهدید می‌کند.
دفتر بهداشت عمومی استان حجه یمن از سازمان‌های بشردوستانه، جامعه جهانی خواست که به مسؤولیت خود در قبال مردم یمن که با کشتار مستقیم و غیر مستقیم ناشی از محاصره جانکاه، قطع حقوق کارمندان و شیوع انواع بیماری‌ها و نیز نابودی تأسیسات زیربنایی بخش بهداشتی روبرو هستند، عمل کنند.
این بیانیه اعلام کرد که توقف بیمارستان‌های یمن ناشی از کمبود سوخت همزمان با آن صورت می‌گیرد که سازمان‌های بین‌المللی پس از آن که نتوانستند مانع از حملات ائتلاف سعودی و نیز لغو محاصره تحمیلی علیه یمن شوند، حمایت خود از بخش بهداشت یمن را متوقف کردند.
وزارت بهداشت دولت نجات ملی  ۹ تیرماه نیز نسبت به توقف تدریجی بیمارستان‌های این کشور در نتیجه ادامه بحران کمبود فراورده‌های نفتی در این کشور که ناشی از توقیف نفتکش‌ها توسط ائتلاف سعودی است، هشدار داده بود.
وزارت بهداشت یمن میانگین مصرف ماهانه بخش‌ بهداشتی دولتی و خصوصی را ۲ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۲۳۰ لیتر اعلام کرد.
وزارت نفت یمن ۲۰ مردادماه اعلام کرد، ائتلاف متجاوز سعودی همچنان ۱۸ نفتکش از مجموع ۲۲ نفتکش این کشور را توقیف کرده و اجازه تخلیه بار آنها را نمی‌دهد.
براساس گزارش این وزراتخانه یمن، از این ۱۸ نفتکش، چهار کشتی حامل سوخت دیزل و گاز خانگی است.
این در حالی است که چند روز گذشته یک نفتکش یمنی پس از ۱۱۸ روز توقیف توسط نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی، آزاد شد.
محاصره و تداوم درگیری، موجب شده بیشتر یمنی‌ها محتاج ابتدایی‌ترین کمک‌های انسانی باشند.
میلیون‌ها یمنی در آستانه قحطی قرار دارند و طبق اعلام سازمان ملل، یمن بدترین بحران‌های انسانی در جهان را تجربه می‌کند.
همزمان نیز "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد شنبه نسبت به خطر قحطی و نبود امنیت غذایی در یمن و سه کشور آفریقایی هشدار داد.
جنگی که ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و همراهی امارات و چراغ سبز واشنگتن علیه یمن به راه انداخت و بیش از ۶ سال ادامه دارد، گرسنگی و بیماری را در این کشور فقیر عربی تشدید کرده است.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی