۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۶
کد مطلب : ۱۲۷۴۱۹

برنامه روسیه برای پس گیری سهم بازار نفت

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت: روسیه معتقد است که کسب مجدد سهم بازار یا حتی افزایش آن پس از بهبود تقاضا، بی نهایت اهمیت دارد و در همین راستا، در حال تکمیل ساخت چاه‌های نیمه کاره است.
برنامه روسیه برای پس گیری سهم بازار نفت
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   روسیه برای این که مطمئن شود پس از پایان توافق کاهش تولید اوپک پلاس، سهمش در بازار جهانی نفت را از دست نمی دهد، برنامه ای برای تکمیل چاه‌های نیمه آماده دارد که پس از پایان یافتن پیمان، می توانند فعالیتشان را آغاز کنند.
 الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت: روسیه معتقد است که کسب مجدد سهم بازار یا حتی افزایش آن پس از بهبود تقاضا، بی نهایت اهمیت دارد و در همین راستا، در حال تکمیل ساخت چاه‌های نیمه کاره است.
وی در مجله داخلی وزارت انرژی روسیه اعلام کرد بمحض این که تقاضا برای نفت به سطح پیش از بحران شیوع ویروس کرونا برگردد، برای روسیه و سایر کشورهای تولیدکننده نفت فوق العاده مهم است که بتوانند به سرعت سهم بازارشان را بازیابی کرده یا حتی آن را افزایش دهند.
منابع آگاه هفته گذشته به رویترز گفتند طرح مذکور به دلیل عدم تمایل وزارت دارایی روسیه برای تامین منابع مالی در بحبوحه نیاز به پرداختن به تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، متوقف مانده است.
نواک هم درباره این که آیا برنامه چاه‌های نیمه کاره پس از این که برای نخستین بار در ماه مه اعلام شد، توسط دولت تصویب شده است یا خیر، اشاره ای نداشت.
وزارت دارایی روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود راههای حمایت از شرکتهای خدمات نفتی بدون استفاده از بودجه دولتی یا صندوق سرمایه دولتی، تحت بحث و بررسی قرار دارد.
اوپک و متحدانش شامل روسیه که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، با هدف تقویت قیمتها و ثبات بازار، محدودیت تولیدشان را از اول به ۷.۷ میلیون بشکه در روز تسهیل کرده اند و تا دسامبر به این روند ادامه می دهند.
وزیر انرژی روسیه اعلام کرد دولت در حال بررسی پیشنهاد تخفیف مالیاتی سه ساله برای شرکتهایی که در این برنامه مشارکت دارند از اوایل سال ۲۰۲۲ است و شمار چاه‌های نیمه کاره را ۲۷۰۰ حلقه برآورد کرده است.
بانکها قرار است بخشی از منابع مالی این طرح را تحت ضمانت بانک دولتی VEB فراهم کنند در حالی که تخفیفهای مالیاتی ۳۲ میلیارد روبل برآورد شده است و بودجه پس از عملیاتی شدن چاهها ۱.۱۵ تریلیون روبل معادل ۱۵ میلیارد دلار دریافت خواهد کرد.
نواک گفت: هزینه کل شرکتهای نفتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد روبل پیش بینی می شود.
بر اساس گزارش رویترز، وزیر انرژی روسیه اعلام کرد ایده مشابه می تواند برای بخش گاز هم که از افت تقاضا در بحبوحه شیوع پاندمی به شدت آسیب دیده است، در نظر گرفته شود.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی