۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۱۲۷۷۸۰

افزایش تقاضا برای محصولات نفتی در هند

فروش بنزین در هند در نیمه اول ماه سپتامبر تا ۵۴۴ هزار بشکه در روز افزایش یافت که ۲ درصد از ۵۳۲ هزار بشکه در روز فروخته شده در سال گذشته و ۷ درصد از ۵۰۷ هزار بشکه در روز نیمه اول ماه اوت بیشتر بود.
افزایش تقاضا برای محصولات نفتی در هند
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    فروش دیزل در هند در نیمه اول ماه سپتامبر نسبت به همین دوره در ماه گذشته افزایش یافت. کاهش بارندگی های موسمی و برداشته شدن محدودیت های دولتی جهت مهار گسترش ویروس کرونا به افزایش مصرف سوخت در هند کمک کرده است. فروش بنزین هم طی این دوره بالا رفته است.
 مصرف دیزل در دو هفته اول ماه سپتامبر 20 درصد افزایش یافت و به 1.06 میلیون بشکه در روز رسید در حالی که در نیمه اول ماه  اوت برابر با 885 هزار بشکه در روز بود. اما مصرف سوخت در هند همچنان 6 درصد نسبت به 1.12 میلیون بشکه در روز مصرف شده در سال گذشته کمتر است. اقتصاد هند همچنان درگیر افزایش سریع موارد ابتلا به کرونا در کشور است.  پالایشگاه های دولتی هند حدود 90 درصد از فروش داخلی سوخت این کشور را در اختیار دارند.
 فروش بنزین در هند در نیمه اول ماه سپتامبر تا 544 هزار بشکه در روز افزایش یافت که 2 درصد از 532 هزار بشکه در روز فروخته شده در سال گذشته و 7 درصد از 507 هزار بشکه در روز نیمه اول ماه اوت بیشتر بود.
 فروش بنزین که به طور روزافزونی جایگزین دیزل شده است به این دلیل افزایش یافته که اکثر محدودیتهای سفر برداشته شده و مصرف‌کنندگان به خودروهای بنزین سوز به جای دیزلی روی آورده اند.
 

 استفاده از گاز مایع (LPG) در دو هفته اول ماه سپتامبر 13 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و همین مقدار هم رشد ماهیانه داشته است. مصرف سوخت هواپیما 16 درصد نسبت به ماه اوت بالا رفته چون پروازهای داخلی افزایش یافته اند ولی 60 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.
 با وجود رکود اقتصاد هند، نحوه بهبود تقاضا برای سوخت در این کشور مشخص نیست. اقتصاد هند 24 درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی کوچک شد و طبق پیش بینی بانک سرمایه گذاری گلدمن ساچز،  15 درصد طی 12 ماه تا پایان ماه مارس 2021 راکد می شود.
 تقاضا برای سوخت معمولاً در سه ماهه سوم سال طی دوره جشن های هند، افزایش می‌یابد ولی بالا رفتن موارد ابتلا به ویروس کرونا احتمالاً بر مصرف در این دوره تاثیر می گذارد. هند برزیل را پشت سر گذاشته و دومین کشور دنیا از نظر موارد ابتلا به کروناست و اگر همین روند ابتلا ادامه داشته باشد، در اوایل اکتبر از آمریکا هم پیشی می گیرد.

منبع:تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی