۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۱۲۸۵۱۸

عربستان بودجه خود را با نفت ۵۰ دلار ی می بندد

تحلیلهای موسسه گلدمن ساچز نشان می دهد ارقامی که در بیانیه بودجه عربستان اعلام شده بر اساس نفت حدود ۵۰ دلار در هر بشکه بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ محاسبه شده است.
عربستان بودجه خود را با نفت ۵۰ دلار ی می بندد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   فاروک سوسا، یکی از تحلیلگران گلدمن در لندن با اشاره به بیانیه قبل از تنظیم بودجه عربستان در 30 سپتامبر گفت:«با توجه به تخمین‌های ما از کاهش درآمد دولت عربستان، ارقامی که در بیانیه بودجه این کشور اعلام شده بر اساس نفت حدود 50 دلار در هر بشکه بین سال‌های 2020 تا 2023 محاسبه شده است».
به دنبال افزایش محدودیت های رفت و آمد در اکثر کشورها جهت مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا و ابتلای رئیس جمهور آمریکا به این ویروس و تاثیر آن بر دورنمای تقاضای انرژی، قیمت نفت خام برنت هفته گذشته 6.3 درصد کاهش یافت و به 39.27 دلار رسید.
مقامات عربستان انتظار دارند کسری بودجه سالانه کشوردر 2021 تا 5.1 درصد تولید ناخالص داخلی کاهش یابد. کسری بودجه عربستان در سال جاری میلادی برابر با 12 درصد است.
 

تخمین‌های صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد عربستان برای متعادل نگه داشتن بودجه خود در 2021 به نفت بشکه‌ای 66 دلار در هر بشکه نیاز دارد.
 احتیاط عربستان در مورد قیمت نفت از آنجا ناشی می‌شود که شرکت‌های بزرگ نفتی از جمله بریتیش پترولیوم و توتال پیش‌بینی می‌کنند دوره رشد تقاضای جهانی برای انرژی طی یک دهه آینده پایان می‌یابد.
این پیش‌بینی باعث نگرانی کشورهایی مثل عربستان می‌شود که نفت حدود دو سوم درآمد آن را در 2019 تشکیل می‌داد. درآمد عربستان از صادرات نفت در سه ماهه دوم سال جاری میلادی علی‌رغم تلاش های آن برای کاهش تولید از ماه مه با هدف تقویت قیمت نفت، به پایین‌ترین رقم از 2016 رسید.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی