۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۱۲۸۶۲۰

افزایش صادرات گاز نروژ به اروپا در بحبوحه اعتصاب

صادرات گاز نروژ به اروپا در شرایطی افزایش یافت که اعتصاب کارگران نفت در این کشور ظرفیت تولید نفت آن را ۸ درصد پایین آورده است.
افزایش صادرات گاز نروژ به اروپا در بحبوحه اعتصاب
 
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    6 میدان نفت و گاز دریایی نروژ در روز دوشنبه با افزایش اعتصاب کارگران بر سر دستمزدشان بسته شدند و تولید گاز این کشور حدود 35 میلیون متر مکعب کاهش یافت.
 
 اصلی‌ترین واردکنندگان گاز نروژ عبارتند از انگلیس، آلمان، فرانسه، هلند و بلژیک.
 بازارهای گاز اروپا در حال حاضر با مقادیر بالای ذخایر گازی شرایط خوبی دارند. قیمت گاز در پایین‌ترین رقم فصلی قرار دارد که نتیجه تاثیر زمستان‌های معتدل، عرضه بالای گاز طبیعی مایع و کاهش تقاضا برای انرژی طی همه‌گیری ویروس کرونا است.
 قیمت گاز در انگلیس 10 درصد در روز دوشنبه افزایش یافت. انگلیس 60 درصد گاز مصرفی خود را از نروژ وارد می‌کند بنابراین طبیعی است که کاهش تولید در نروژ بر قیمت گاز در این کشور تاثیر بگذارد ولی تولید بالاتر میادین گازی کوچکتر و تولید بیشتر برق از طریق نیروی باد تقاضا در نیروگاه های برق را پایین آورد و این کاهش تولید را جبران کرد تا قیمت گاز در روز سه شنبه پایین بیاید.
 صادرات گاز به انگلیس 10 میلیون متر مکعب در روز دوشنبه کاهش یافت ولی 7 میلیون متر مکعب در روز سه شنبه بالا رفت.
 
چهار میدان نفتی شرکت ایکویینر تحت تاثیر اعتصاب در نروژ قرار گرفته‌اند، اما این شرکت بخشی از تولید از دست رفته خود را با افزایش تولید از میادین انعطاف پذیری مثل ترول و اوزبرگ جبران کرده است.
 ولی طولانی شدن این اعتصاب افزایش تولید از این میادین را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد چون فعالیت در این میادین با رسیدن به اوج فصل زمستان سخت‌تر می شود.
 اتحادیه کار لدرن در روز سه شنبه اعلام کرد پیشنهاد جدیدی برای شرکت‌های نفتی جهت حل مناقشه موجود در مورد دستمزد کارگران  و پایان اعتصاب دارد ولی رد این پیشنهاد باعث تشدید اعتصاب خواهد شد.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی