۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰
کد مطلب : ۱۲۸۷۲۰

طوفان پالایشگاه های نفت آمریکا را تعطیل کرد

طوفان موسوم به دلتا در ساحل جنوبی آمریکا برق صدها هزار خانه را قطع کرده و موجب اختلال و تعطیلی چندین پالایشگاه و بندر صادرات نفتی شد.
طوفان پالایشگاه های نفت آمریکا را تعطیل کرد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   همزمان با گسترش دامنه بادهای مخرب طوفان دلتا به خارج از مرکز آن، ایالت‌های ساحل جنوب آمریکا روز شنبه شاهد قطع برق صدها هزار خانه و توقف یا اختلال در عملکرد چندین پالایشگاه و بندر نفتی بودند.
برق ۷۰۰ هزار خانه و بنگاه اقتصادی روز شنبه در سه ایالت ساحل خلیج مکزیک در نتیجه رسیدن طوفان دلتا به این مناطق قطع شد. سرعت این طوفان در این مناطق به بیش از ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسید و باعث تخریب سقف خانه‌ها و قطع برق آن‌ها شد.
پالایشگاه‌های شرکت توتال با ظرفیت ۲۲۵ هزار و ۵۰۰ بشکه در روز و شرکت والرو انرژی با ظرفیت ۳۳۵ هزار بشکه در روز قطعی برق داشتند و یکی از واحدهای شرکت موتیوا در پالایشگاه ۶۰۷ هزار بشکه‌ای آن تعطیل شد.
همچنین، سه پالایشگاه در ایالت لوئیزیانا که در مسیر طوفان قرار دارند یا پیشتر کارخانه‌های خود را برای عملیات تعمیر و نگهداری تعطیل کرده بودند یا در نتیجه توفانی خسارت‌بار دیگری که ۶ هفته پیش منطقه را درنوردید، به علت آسیب تعطیل بودند.
بنادر صادرات نفت و پتروشیمی در نوار ساحلی دو ایالت تگزاس و لوئیزیانا که از پیش از آغاز طوفان به روی کشتی‌های تجاری بسته بودند، روز شنبه نیز همچنان تعطیل ماندند.
براساس گزارش وزارت امور داخلی ایالات متحده، طوفان دلتا تقریبا همه تولید نفت ساحل خلیج مکزیکو و ۶۲ درصد از تولید گاز طبیعی این منطقه را تعطیل کرد و همه کارکنان بیش از ۲۸۰ مرکز تولیدی و حفاری مجبور به تخلیه شدند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی