۳
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۱۲۹۰۵۵
به بهانه ۲۹ مهر؛ روز ملی صادرات

افزایش ۱۶ درصدی فروش صادراتی ایرانول در شش ماهه اول سال جهش تولید 

 میزان فروش داخلی محصولات ایرانول (شامل انواع روانکار، گریس، پارافین وکس و ضدیخ) در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ ، برابر ١٢,٨٨٨,٠٣٨ میلیون ریال (۱۲۸۸ میلیارد تومان) بوده در حالیکه در مدت زمان مشابه در سال ۱۳۹۸ این میزان ١٠,٢٣٧,٣٨٢ میلیون ریال (۱۰۲۳ میلیارد تومان) بوده-است.  
ایرانول
ایرانول
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   جمع فروش صادراتی ایرانول (انواع روانکار، پارافین وکس) در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ ، برابر ۴.۴۲۰.۲۷۳ میلیون ریال (۴۴۲ میلیارد تومان) بوده در صورتی که در مدت مشابه سال ۱۳۹۸ برابر با  ۳.۷۷۴.۹۶۳ میلیون ریال (۳۷۷ میلیارد تومان) بوده است.   
به عبارت بهتر، بر اساس آمار منتشر شده فروش مقداری داخلی شرکت نفت ایرانول طی شش ماه اول سال ۱۳۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد، فروش ریالی داخلی ۲۶ درصد، فروش مقداری صادرات ۱۶ درصد، فروش ریالی کل شرکت ۲۴ درصد و مقدار تولید کل شرکت ۱۲ درصد رشد داشته است. 
شایان ذکر است که جمع فروش صادراتی ایرانول در شهریور ماه امسال، ۱۲۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده که در مقایسه با ماه قبل از آن یعنی مرداد افزایش ۱۲ درصدی و در مقایسه با شهریور ۱۳۹۸ رشد ۴۱ درصدی داشته است. 
موفقیت های فروش داخلی و صادراتی ایرانول در حالی اتفاق می افتد که صنعت روانکار کشور از مشکلاتی چون بحث قیمت لوبکات، تحریم ها و مضافا کرونا ویروس آسیب دیده ، اما آمارها حاکی از گامهای محکم ایرانول در تحقق جهش تولید است. قابل ذکر است که در شرایط تحریم نفت که دولت عملا از درآمدهای نفتی محروم است، صادرات محصولات روانکار ایرانول به عنوان صادرات غیرنفتی توانسته بخشی از درآمدهای ارزی مورد نیاز کشور را محقق کرده و در توسعه تجارت خارجی کشور سهیم باشد. 
شرکت نفت ایرانول که با نماد شرانل در بازار سرمایه بوده و یکی از شرکت های بنیادی است که با تولید روغن موتور مناسب برای خودروهای بنزینی و با کیفیت از جمله؛ ایرنول سوپر هیبرید رونیا، ایرانول سوپر رونیا، ایرانول سوپر رویال، ایرانول رونیا، ایرانول رویا، ایرانول تترا، ایرانول ریسینک، ایرانول ۲۰۶، ایرانول ۱۶۰۰۰، ایرانول ۱۲۰۰۰، ایرانول صبا، الوند و ... است. همچنین روغن مناسب برای خودروهای دیزلی ، موتور سیکلت و گاز سوز را نیز تولید می کند.
در حال حاضر نیز با توجه به روند صعودی قیمت های بیس اویل یا روغن پایه در بازارهای صادراتی، سهم شرانل از سهام های جذاب برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه خواهد بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی