۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۱۲۹۱۰۶

چرا بایدن رئیس جمهور بعدی آمریکاست؟

باتوجه به نیاز جامعه بین الملل و جامعه آمریکا به یک فرد سیاست مدار و با توجه به عملکرد ترامپ در ۴سال گذشته پیش بینی می شود که بایدن رئیس جمهور بعدی آمریکا باشد.
جو بایدن و ترامپ
جو بایدن و ترامپ
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    دکتر مهرداد راستگو پژوهشگر در زمینه رهبری و مدیریت ذهن در مورد مسائل بین الملل و انتخابات پیش رو آمریکا گفت و گویی داشته که ماحصل آن به شرح ذیل می باشد.

– اساسا پیش بینی های شما در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و …که به ما گفته بودید و تعقیب کردیم تاکنون درست از آب درآمده ،چگونه در این خصوص تبحر دارید و این پیش بینی ها به چه صورت بوده و آیا مبنای علمی دارد؟
یقینا بلی، پیش بینی ها یا بهتر بگویم پیش دیدن ها و پیش گفتن های صورت گرفته بر اساس مدل های ذهنی، تجربه و علوم مختلف صورت میگیرد.
در اصل هر اتفاقی در حال حاضر یا آینده ماحصل برنامه ریزی های خرد و کلان در گذشته و اجرای آنها و عملکرد فرد، افراد و گروههای مختلف در رسته ها و عنوان های مختلف در گذشته ،حال برای رسیدن به برنامه ها و نتایج خواسته شده برای اتفاقات حال یا آینده می باشد، به عنوان مثال اگر فردی آموزش رانندگی و فرهنگ آنرا بد فراگیرد و به علائم راهنمایی و قوانین توجه نداشته باشد یقینا احتمال این که فرد در آینده دچار خطر و تصادف شود و دیگران را نیز دچار خسارت نماید زیاد است. در مدل ذهنی شما باید بتوانید کلیه برنامه ها، عملکرد گذشته ،حال و اتفاقات آینده و دهها یا صدها مسایل دیگر را بررسی کنید که البته مانند تمام موارد در زندگی نیاز به علم، تجربه و در کل شناخت صحیح و همه جانبه از موارد بالاخص شناخت ذهنی دارد.
به طورکلی مدل ذهنی بر پایه علم است و بر اساس علوم پایه مانند ریاضی و فیزیک و ….بنا نهاده شده و همچنین فرمول مشهور دانشمند بزرگ انیشتین کاربرد بسیار دارد که ان شاالله در یک زمان مغتنم به شرح آن میپردازم ، در واقع علمی، فلسفی است نه صرفا فلسفی.

-انتخابات پیش رو آمریکا را چگونه ارزیابی می کنید؟
براساس مدل ذهنی و با در نظر گرفتن تمامی جوانب اعم از مسائل اجتماعی ،سیاسی و اقتصادی ، بر اساس ایالت های مختلف در آمریکا و کشورهای جهان و خواست و توجه مردم آمریکا نسبت به علایق و نیازهای زمانه و دیگر نقاط جهان اینگونه به نظر می آید که باتوجه به عملکرد رییس جمهور ترامپ رقیبش بایدن رئیس جمهور بعدی آمریکا باشد.

منظورتان از این مسائل اجتماعی ، اقتصادی محلی و جهانی چیست؟
به عنوان مثال ویروس کرونا که جامعه بین المللی را تا به این حد تحت تاثیر قرار داده است. ، با در نظر گرفتن این موضوع مهم که هر اتفاق در آمریکا می تواند جهان را تحت تاثیر قرار دهد شامل تمامی این مسائل می باشد.
چراکه هراتفاق در کشور هایی همچون آمریکا ، چین ، آلمان و روسیه ، G8 و یا G20 میتواند اثراتی بر کشورهای دیگر داشته باشد حتی اتفاقی در هر کشور یا منطقه ای میتواند بر جهان اثر گذار باشد ولی برخی اثر گذارتر از سایر کشور ها هستند.

-نظرسنجی ها در آمریکا به چه صورت بوده است؟
طبق نظرسنجی ها بایدن از ترامپ پیشی گرفته است.
به طور کلی ۳ گروه نظرسنجی داریم:
دسته اول ؛ بر اساس خواسته گروه حمایت کننده یا هم حزبی های شان آمار را تهیه میکنند که میتواند آمارسازی یا در تهیه پرسشگری آمار با درصد بالاتری از مردمان همسو با خودشان آمار حاصل شده باشد.
دسته دوم ؛ بدون پیش فرض و موضع گیری مبادرت به پرسشگری مینمایند که آمار این دسته به واقعیت نزدیکتر است.
دسته سوم؛ که تنها برای کسب درآمد آمارگیری مینماید و به گروه خاصی وابستگی ندارد ، لذا بر اساس سیاست شان آمارها میتواند متغیر باشد.
دسته های مردمی نیز بر ۲ دسته هستند، دسته اول که طرفدار جناح خاصی هستند که رنگ خاص خود را دارند و دسته دوم رنگ خاکستری دارند که میتوانند به هر طیف بر اساس علایق و خواسته های شان نزدیک گردند که این گروه مهمترین اثر را میتوانند بر انتخابات گذارند ، البته این نکته را باید بگویم که اغلب مردم آمریکا تاکنون تصمیم خودشان را گرفته اند و مهم زمان و نحوه ارائه رای شان است چرا که میتوانند به ۳ صورت رای دهند.
زودتر از زمان از طریق ارسال برگه رای از طریق پست و یا ثبت نام و رای دادن از طریق سایت انتخابات و در روز اصلی رای گیری علاوه بر ۲ مورد بالا حضور مستقیم در مراکز رای گیری ، که در حال حاضر اگر درصد آرا پستی که بعد از روز رای گیری به مراکز تجمیع آرا میرسد بیشتر باشد پاسخ نهایی را تاخیر انداخته و کسی که شمارش آرای ش در شب یا روز بعد انتخابات بیشتر باشد را میتواند دچار بحران پیروزی نماید.

– بر اساس چه شاخص هایی می توان بایدن را پیروز دانست؟
با در نظر گرفتن شاخص های عملیاتی در ۴سال گذشته که کشورهای مختلف جهانی را دچار زحمات خاص کرده و ماحصل بالغ بر ۵۰ ساله آنها را تحت شعاع قرار داده است که میتواند برنامه های جهانی توسعه پایدار (SDGs) را نیز تحت تاثیر قرار دهد و نیز خروج از سازمان های مختلف جهانی مانند WHO و موارد دیگر و همینطور گروه ۱+۵ و ایجاد تنش در روابط اقتصادی با چین ، اتحادیه اروپا و برخی کشورهای دیگر و مسائلی مربوط به خود جامعه آمریکا و ……و نیز در نظرگرفتن اینکه بایدن کهنه سیاست مدار است و ترامپ کهنه تجارت پیشه، لذا با بررسی و تجمیع موارد مختلف می توان به نوعی بایدن را برنده انتخابات دانست.

منبع: پیام فوری
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی