۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۳
کد مطلب : ۱۲۹۳۱۲

آلایندگی جهانی ناشی از مصرف سوخت به اوج رسید

بنا بر تحقیقات جدید، با کاهش تقاضا برای نیرو در سال ۲۰۲۰ به دلیل محدودیتهای ناشی از شیوع ویروس کرونا، آلایندگی جهانی ناشی از مصرف سوخت احتمالا در سال میلادی گذشته به اوج خود رسیده است.
آلایندگی جهانی ناشی از مصرف سوخت به اوج رسید
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   تحقیقات بلومبرگ انرژی فاینانس نشان داد که آلایندگیهای بخش انرژی امسال در نتیجه شیوع پاندمی ویروس کرونا حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است. حتی اگر آلایندگیها با بهبود اقتصادی دوباره رشد کنند، دیگر هرگز به سطح سال ۲۰۱۹ بازنخواهند گشت.
از سال ۲۰۲۷ به بعد انتشار آلایندگی با نرخ ۰.۷ درصد در سال تا سال ۲۰۵۰ کاهش پیدا می کند. این کاهش نتیجه توسعه بکارگیری انرژی بادی و خورشیدی و استفاده از خودروهای برقی و بهینگی مصرف انرژی در صنایع مختلف خواهد بود.
پیش بینی می شود نیروی زغال سوز در سال ۲۰۲۷ در چین و در سال ۲۰۳۰ در هند به پیک (اوج) برسد و مجموع تقاضا برای نفت در سال ۲۰۳۵ به پیک رسیده و سپس سالانه ۰.۷ درصد کاهش پیدا کرده و تا سال ۲۰۵۰ به سطح سال ۲۰۱۸ بازگردد.
اما گاز تنها سوخت فسیلی خواهد بود که با نرخ سالانه ۰.۵ درصد تا سال ۲۰۵۰ رشد خواهد کرد.
بر اساس گزارش رویترز، با وجود پیشرفت در گذار انرژی و کاهش تقاضا برای انرژی که ناشی از شیوع کووید ۱۹ بوده است، بلومبرگ انرژی فاینانس انتظار دارد آلایندگیهای بخش انرژی، دمای جهان را تا سال ۲۱۰۰ به میزان ۳.۳ درجه سلسیوس افزایش دهد که بالاتر از سقف دو درجه سلسیوس مورد توافق جهانی خواهد بود.
ماتیاس کیمل، تحلیلگر ارشد بلومبرگ انرژی فاینانس و یکی از نویسندگان این گزارش نوشت: برای این که افزایش گرمایش جهانی پایین دو درجه سلسیوس بماند، باید میزان آلایندگی از هم اکنون شش درصد در سال کاهش پیدا کند و برای محدود شدن گرمایش به ۱.۵ درجه سلسیوس، آلایندگی باید سالانه ۱۰ درصد کاهش داشته باشد.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی