۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۱۲۹۴۹۲

چرا سود بیمه آسیا ۷۲۰ درصد رشد کرد؟

شرکت بیمه آسیا در نیمه نخست سال ۹۹ موفق شده ۷۲۰ درصد بیشتر از نیمه نخست پارسال سود کند. چرا سود این شرکت از ۴۱۵ میلیارد و ۸۰۳ میلیون ریال در نیمه نخست پارسال با جهشی ۷۲۰ درصدی به رقم ۳ هزار و ۴۰۸ میلیارد و ۵۰۶ میلیون ریال رسیده است و سهامداران بیمه آسیا در پایان امسال چه بازده‌ای را بابت سرمایه‌گذاری روی سهام این شرکت شاهد خواهند بود؟
بیمه آسیا
بیمه آسیا
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   حق بیمه صادره شرکت بیمه آسیا در ۶ ماه نخست پارسال ۲۹ هزار و ۱۷۴ میلیارد و ۳۶۴ میلیون ریال برآورد شده بود که در نیمه نخست امسال با رشدی ۲۹ درصدی به رقم ۳۷ هزار و ۵۴۳ میلیارد و ۲۹۳ میلیارد ریال رسیده که پس از کسر ذخایر حق بیمه لحاظ شده، درآمد این شرکت از محل حق بیمه‌های تولیدی ۳۲ درصد بیشتر از نیمه نخست پارسال برآورد شده است.
این گزارش می‌افزاید: درآمد بیمه آسیا از محل حق بیمه سهم نگهداری در نیمه نخست سال ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشدی ۳۴ درصدی را تجربه کرده و بالغ بر ۲۶ هزار و ۷۹۸ میلیارد و ۶۵۱ میلیون ریال شده است. این شرکت در ۶ ماه ابتدای امسال ۳۱ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال خسارت به بیمه‌گذاران و زیان‌دیدگان پرداخت کرده است.
بنابر این گزارش،صورت‌های مالی حسابرسی نشده بیمه آسیا نشان می‌دهد که درآمد سرمایه‌گذاری از محل ذخایر فنی شرکت رشدی ۵۷۰ درصدی در نیمه ابتدایی امسال نسبت به نیمه نخست سال گذشته را تجربه کرده و سود ناخالص فعالیت‌های بیمه‌ای بیمه آسیا هم ۱۲۸ درصد قد کشیده است.

پایداری سودسازی بیمه آسیا
بررسی‌های دنیای بیمه نشان‌دهنده این واقعیت است که سود عملیاتی بیمه آسیا در نیمه نخست پارسال ۳۹۹ میلیارد و ۲۱۵ میلیون ریال بوده که در نیمه نخست امسال با جهشی ۷۶۹ درصدی به رقم ۳ هزار و ۴۶۸ میلیارد و ۵۳۷ میلیون ریال افزایش پیدا کرده است. نتیجه اینکه سود خالص ۶ ماهه ابتدای امسال بیمه آسیا با افزایشی ۷۲۰ درصدی به رقمی بالغ بر ۳ هزار و ۴۰۸ میلیارد و ۵۰۶ میلیون ریال رشد کرده است.
براساس این بررسی ها، سهامداران بیمه آسیا در حالی در نیمه نخست سال گذشته به ازای هر سهم ۱۸۱ ریال سود را شاهد بوده‌اند که در پایان سال ۹۸ سود هر سهم این شرکت به ۷۰۰ ریال رسیده و بر اساس صورت‌های مالی منتشر شده از سوی شرکت یادشده، سود هر سهم بیمه آسیا در نیمه نخست امسال با رشدی ۷۱۹ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۴۸۲ ریال اعلام شده است.
سرمایه کنونی بیمه آسیا ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است و هیات مدیره این شرکت پیشنهاد افزایش ۱۰۰۰ درصدی سرمایه را از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها داده که به تایید بیمه مرکزی رسیده و پس از مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار این افزایش سرمایه باید به تایید سهامداران برسد.

رشد مستمر حق بیمه
این گزارش تصریح می کند، شرکت بیمه آسیا که در طی سال‌های اخیر با رشد مستمر حق بیمه تولیدی مواجه بوده در سال گذشته موفق شده بود بیش از ۶۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال حق بیمه صادر کند و در نیمه نخست امسال هم ۳۷ هزار و ۵۴۳ میلیارد و ۲۹۳ میلیون ریال حق بیمه صادر کرده است. برآورد می‌شود که این شرکت در نیمه دوم امسال هم ۳۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال حق بیمه تولید کند که به این ترتیب روند افزایش سهم این شرکت از بازار بیمه و حق بیمه صادره ادامه خواهد داشت.
نگاهی به ترازنامه بیمه آسیا در نیمه نخست امسال نشان از آن دارد که موجودی نقد شرکت ۱۲۱ درصد نسبت به نیمه نخست پارسال رشد کرده و سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت هم در این بازه زمانی ۶۶ درصد بیشتر شده است.

چشم‌انداز مثبت سرمایه‌گذاری
 از مجموع ۹ هزار و ۶۷۸ میلیارد و ۸۷۹ میلیون ریال سود سرمایه‌گذاری شرکت بیمه آسیا در نیمه نخست امسال ۶ هزار و ۵۰۵ میلیارد و ۷ میلیون ریال آن از محل سرمایه‌گذاری در بازار سهام به دست آمده در حالی که در نیمه نخست سال گذشته سود ناشی از سرمایه‌گذاری در بازار سهام شرکت بیمه آسیا تنها ۷۹۲ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال بوده است. هیات مدیره بیمه آسیا سیاست راهبردی این شرکت را سرمایه‌گذاری‌ها در بازار سرمایه و همچنین سپرده‌گذاری در بانک‌ها اعلام و تعیین کرده است.
نکته مهم اینکه مثبت بودن تراز ارزی بیمه آسیا نشان می‌دهد که افزایش نرخ ارز و تسعیر این نرخ باعث افزایش درآمد این شرکت خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی