۲
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
کد مطلب : ۱۲۹۶۵۴

تولید دو محصول جدید سبز در پالایشگاه اصفهان

متخصصان نفت موفق به تولید دو محصول جدید زیست محیطی در پالایشگاه اصفهان شدند.
تولید دو محصول جدید سبز در پالایشگاه اصفهان
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   معاون تولید شرکت پالایش نفت اصفهان، حلال AW-406++  و حلال نرمال هگزان را از محصولات جدید این شرکت معرفی کرد و گفت: طرح تولید نرمال هگزان با ظرفیت تولید هزار بشکه در روز از سال 1397 مطرح بود که پس از پایان مطالعات، این طرح وارد مرحله اجرا و بهره‌برداری شد. 
علیرضا جعفرپور همچنین با اشاره به تولید محصول دیگر دوستدار محیط زیست به نام حلال AW-406++ گفت: حلال جدید AW-406++ که آلودگی‌های زیست‌محیطی کمتری دارد، جایگزین حلال AW-406 قبلی این شرکت خواهد شد.
وی، نرمال هگزان تولیدشده در پالایشگاه اصفهان را عاری از هرگونه ترکیبات گوگردی و آروماتیکی دانست و افزود: به همین دلیل نیازی به فراورش و تصفیه‌های ثانویه ندارد و این محصول سبز و دوستدار محیط‌ زیست تأثیرات بسیار مثبتی در حفظ و نگه داشت محیط ‌زیست دارد.
علیرضا جعفرپور، مصرف فرآورده نرمال هگزان را در کشور سالانه حدود 50 هزار تن اعلام کرد و گفت: با توسعه صنایع شیمیائی و پتروشیمیائی، مصرف این فرآورده در آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت.
وی تأکید کرد: اجرای این طرح بدون هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری و صرف هزینه و تنها با اجرای یک طرح کارشناسی خلاقانه و با استفاده از ظرفیت‌های خالی در واحد‌های فرآیندی پالایشگاه اصفهان محقق شده است که علاوه بر تولید محصول هگزان، افزایش کیفیت بنزین تولیدی در این پالایشگاه را نیز به همراه داشته است.
 
افزایش دو برابری تولید گازوئیل یورو 4 و 5 در پالایشگاه اصفهان در سال جهش تولید
معاون تولید شرکت پالایش نفت اصفهان همچنین گفت: میزان تولید گازوئیل یورو 4 و 5 با 2 برابر افزایش از 2 میلیون لیتر به چهار میلیون لیتر در روز افزایش‌یافته است.
علیرضا جعفرپور افزود: برای ارتقاء کیفیت گازوئیل و افزایش میزان تولید گازوئیل یورو 4 و 5، تغییراتی در شرایط عملیاتی رآکتور‌های واحد‌های آیزوماکس اعمال و فرایند تولید این محصول بهینه‌سازی شد.
وی گفت: افزایش کیفیت این محصول علاوه بر ایجاد ارزش‌افزوده برای شرکت، تأثیر قابل‌توجهی در حفظ محیط ‌زیست و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی خواهد داشت.
معاون تولید شرکت پالایش نفت اصفهان از راه‌اندازی طرح عظیم تصفیه گازوئیل شرکت نیز در سال آینده خبر داد و افزود: با توجه به پیشرفت بیش از 85 درصدی این طرح، مراحل پیش راه‌اندازی شروع‌شده و انتظار می‌رود با بهره‌برداری کامل از این طرح تمامی 20 میلیون لیتر گازوئیل تولیدی روزانه این پالایشگاه تصفیه شود که مشخصات آن مطابق با استاندارد بین‌المللی یورو 5 خواهد شد.
علیرضا جعفرپور گفت: طرح تصفیه گازوئیل با بیش از 495 میلیون یورو و سه هزار و 191 میلیارد تومان هزینه در حال تکمیل است و با بهره‌برداری از این طرح، ترکیبات گوگردی گازوئیل تولیدی پالایشگاه اصفهان به کمتر از 10PPM  کاهش خواهد یافت.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی