۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۴
کد مطلب : ۱۲۹۸۷۱

هکرها سراغ سازندگان واکسن کرونا رفتند

مایکروسافت در گزارشی اعلام کرد که هکرها در روسیه و کره شمالی هفت شرکت برجسته که در زمینه ساخت واکسن کووید ۱۹ و تحقیقات درمانی فعالیت می کنند را هدف گرفته اند.
هکرها سراغ سازندگان واکسن کرونا رفتند
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   مایکروسافت در یک پست وبلاگ اعلام کرد که حملات سایبری در ماههای اخیر انجام شده و شرکتهای داروسازی بزرگ و محققان واکسن در آمریکا، کانادا، فرانسه، هند و کره جنوبی را هدف گرفته است. طبق این گزارش عمده این حملات دفع شده اند اما مایکروسافت به شرکتها یا محققانی که هدف قرار گرفته اند، اشاره ای نکرد.
گزارش مایکروسافت جدیدترین اطلاعات درباره تلاش هکرها برای سرقت اطلاعات مربوط به تلاشهای پزشکی برای مبارزه با همه گیری ویروس کروناست. آمریکا امسال چین و روسیه را متهم کرد تلاش می کنند تحقیقات در زمینه کووید ۱۹ را به سرقت ببرند. در مواردی که مایکروسافت توضیح داده، هکرهای کره شمالی ایمیلهای فیشینگی ارسال می کنند که وانمود می کنند از سوی سازمان جهانی بهداشت ارسال شده اند در حالی که هکرهای روسی تلاش کرده اند با استفاده از هزاران یا میلیونها تلاش سریع، وارد اکانت افراد شوند.
مایکروسافت اعلام کرد ما به همه سازمانهایی که هدف حمله قرار گرفتند، اطلاع دادیم و جایی که حملات موفقیت آمیز بود، به کمک شتافتیم.
در این بین، شرکت بایو ان تک که با همکاری شرکت فایزر در حال ساخت یک واکسن کووید ۱۹ است، در واکنش به یک گزارش اعلام کرد سیستمهای آی تی یا سرورهای این شرکت هدف هیچ حمله باج افزاری قرار نگرفته اند. بیزنس اینسایدر به نقل از منابع آگاه گزارش کرده بود سرورهای بایو ان تک در سپتامبر هدف حمله سایبری قرار گرفته و بخشهایی از سرورهایش توسط باج افزار ریوک رمزنگاری شده بود.
بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت آلمانی و همکاری آمریکایی اش هفته گذشته اعلام کردند یافته های مقدماتی یک آزمایش گسترده نشان داده که واکسن آنها بیش از ۹۰ درصد در مقابله با عوارض کووید ۱۹ موثر بوده است.
 
منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی