۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۱۲۹۸۹۳

نصب ایستگاه تقلیل فشار گاز ایرانی در عراق

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز شده که این ایستگاه‌ها علاوه بر ایران در کشور عراق نیز نصب شده است.
نصب ایستگاه تقلیل فشار گاز ایرانی در عراق
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   حمید رستمی، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در عرصه طراحی و ساخت ایستگاه‌های اندازه‌گیری و تقلیل فشار گاز در ایران، با بیان اینکه این مجموعه در زمینه طراحی، ساخت و راه‌اندازی مجموعه ایستگاه‌های تقلیل، اندازه‌گیری و کنترل فشار گاز به صورت EPC تا ظرفیت ۳ میلیون مترمکعب بر ساعت فعال است، گفت: ما از بدو تاسیس در زمینه طراحی، تامین و ساخت شبکه‌های گازرسانی و سیستم‌های سوخت مجتمع‌های مسکونی و صنعتی شناخته شدیم و همزمان با واگذاری ساخت ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز از وزارت نفت به شرکت‌های خصوصی در سال۸۰ با تمرکز بر این بخش از صنعت گاز به فعالیت خود ادامه دادیم.
وی ادامه داد: از سال ۸۴ اقدام به ساخت ایستگاه تقلیل فشار ۳۰۰ هزار مترمکعبی نیروگاه فارس کردیم، ضمن آنکه با شناخت دقیق الزامات و نیازهای متفاوت سیستم‌های تغذیه و سوخت صنایع فولاد، پتروشیمی و کارخانجات تولیدی، تجربه طراحی و ساخت «بیش از ۲۰ ایستگاه نیروگاهی»، «ایستگاه‌های تمام کنترل صنایع پتروشیمی و تغذیه صنایع فولاد» و «گندله‌سازی» را داریم.
رستمی با بیان اینکه با گستردن مرزهای فعالیت خود، در سایر کشورهای منطقه نیز خدمات ارائه می‌کنیم، اظهار کرد: پروژه EPC ایستگاه تقلیل فشار گاز نیروگاه "رمیله" بصره یکی از این خدمات در سطح منطقه است.
به گفته رستمی، کاهش و کنترل فشار گاز اصلی‌ترین هدف یک ایستگاه تقلیل فشار است که توسط شیرهای کنترلی موسوم به رگولاتور انجام می‌گیرد. اندازه‌گیری میزان جریان عبوری بسته به حساسیت و نیاز دقت مصرف‌کنندگان توسط انواع تجهیزات کنتورهای توربینی و یا اولتراسونیک انجام می‌شود. این کنتورها می‌توانند در جریان بالادست یا پایین دست یک ایستگاه تعبیه شده و میزان مصرف را گزارش کند.
این فعال دانش‌بنیان یادآور شد: از آنجا که گاز طبیعی بدون رنگ و بو فاقد هرگونه مشخصه قابل تشخیص در محیط است، چنانچه گاز ایستگاه برای مصارف شهری و یا کارخانه‌ای در نظر گرفته شده باشد، می‌توان جریان خروجی را با همراه کردن ترکیبی بسیار بودار (عموما مرکاپتان) بودار کرد تا در مواقع نشت و انتشار گاز علایم فیزیکی مشخصی مانع از وقوع انفجارات و یا فجایع دیگر شوند. این امر توسط بودارکننده های تزریقی و یا کنار گذر صورت می‌گیرد.
مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: دیگر محصولات ما شامل اسکرابر، فیلتر سپراتور، فیلتر خشک گاز، گرم‌کن گازی، بودارکننده بای‌پس، بودارکننده تزریقی که همگی زیرمجموعه‌ای از محصول نهایی یعنی ایستگاه تقلیل فشار گاز هستند، می‌شود.
بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، رستمی توضیح داد: اسکرابر، فیلتر سپراتور، فیلتر خشک گاز همگی از تجهیزاتی است که برای تصفیه و خالص‌سازی گاز پرفشار در مسیر ایستگاه‌های گاز پر مصرف قرار داده می‌شود. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی