۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۱۲۹۹۷۴

ساخت سکوهای بارگیری فرآورده‌ در پالایشگاه اصفهان

شرکت پالایش نفت اصفهان به‌منظور بارگیری فرآورده‌های ویژه خود، ۱۸ بازوی بارگیری جدید ساخته است.
ساخت سکوهای بارگیری فرآورده‌ در پالایشگاه اصفهان
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    بابک الماسی‌نیا، رئیس عملیات مخازن و نقل ‌و انتقال مواد نفتی شرکت پالایش نفت اصفهان در این باره گفت: این بازوها با هدف بارگیری محصولاتی همچون لوب‌کات، آیزوریسایکل، وکیوم‌باتوم (ته ‌مانده برج تقطیر در خلأ) و انواع حلال‌های نفتی طراحی و در زمینی به مساحت ۱.۵ هکتار و با هزینه‌ای بالغ ‌بر ۴۰ میلیارد تومان احداث شده‌اند.
وی افزود: این بازوها روی ۹ سکوی بارگیری دو نازله احداث شده‌اند که تعداد ۶ بازو برای بارگیری فرآورده‌های سبک (همچون انواع حلال‌ها) استفاده می‌شوند و تعداد ۱۲ بازوی دیگر وظیفه بارگیری فرآورده‌های نفتی سنگین (همچون وکیوم‌باتوم، لوب‌کات و آیزوریسایکل) را به‌عهده خواهند داشت.
رئیس عملیات مخازن و نقل ‌و انتقال مواد نفتی شرکت پالایش نفت اصفهان ادامه داد: ایجاد خطوط انتقال برق، سیستم‌های اعلان و اطفای حریق، سیستم‌های مخابراتی و سیستم‌های انتقال دیتا (شامل ایجاد زیرساخت‌های حفاری برای عبور کابل‌های برق و فیبرهای نوری تا محل سکوها و...) از جمله فعالیت‌های جانبی این پروژه است.
الماسی‌نیا تصریح کرد: در این پروژه اتاق کنترل، اتاق دیزل ژنراتور برای تولید برق اضطراری سیستم آتش‌نشانی با تعبیه ۶ مانیتور برای اطفای حریق احتمالی، دوش‌های آتش‌نشانی به‌صورت آب و فوم و...، تجهیزات دوربین مداربسته به‌منظور کنترل محوطه، سیستم‌های پیجینگ و سیستم‌های بستن اضطراری واحد نیز طراحی ‌شده است.

احداث ایستگاه تقلیل فشار گاز طبیعی طرح بهبود فرآیند و بهینه‌سازی  پالایشگاه اصفهان
با هدف تأمین گاز طبیعی طرح بهبود فرآیند و بهینه‌سازی پالایشگاه اصفهان، پروژه ایستگاه تقلیل فشار گاز طبیعی (Gas Reducing Station) این شرکت نیز به‌صورت EPC ساخته می‌شود.
علی میثاقی، مدیر این پروژه در این باره گفت: طرح ایستگاه تقلیل فشار گاز (Gas Reducing Station) با ظرفیت ۳۰۰,۰۰۰ استاندارد مترمکعب بر ساعت به همراه یک RUN (خط) با ظرفیت ۱۵۰,۰۰۰ استاندارد مترمکعب به‌صورت یدکی است که از سال ۹۷ آغاز شده و تاکنون حدود ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.
وی زمان پایان اجرای طرح را آذرماه امسال اعلام و تصریح کرد: مبلغ اجرای پیمان ۱۷۱ میلیارد ریال بوده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی