۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۱۳۰۲۶۲

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۹/۰۴

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۵ سنت معادل ۰.۷۶ درصد رشد به ۴۶ دلار و ۴۱ سنت رسید.
نفت
نفت
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   در حالی که خبرها در مورد نتایج موفق آزمایش های سومین واکسن مقابله با کرونا موجب امیدواری نسبت به ترمیم سریع تقاضای نفت شده است، قیمت نفت امروز افزایش داشت. در عین حال جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا چراغ سبز لازم را از دولت ترامپ برای آغاز فرآیند انتقال قدرت دریافت کرده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 35 سنت معادل 0.76 درصد رشد به 46 دلار و 41 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز برای تحویل در ماه ژانویه با 38 سنت معادل 0.88 درصد افزایش به 43 دلار و 44 سنت رسید.
قیمت هر دو شاخص نفتی پس از رشد هفتگی حدودا 5 درصدی در هفته قبل، روز دوشنبه نیز حدود 2 درصد رشد کرده بود.
ادوارد مویا تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا در این باره گفت: «پس از انتشار خبر ساخت سومین واکسن مقابله با کرونا قیمت نفت در حال تثبیت شدن در نزدیکی بالاترین رقم های 3 ماه گذشته است.»
شرکت آسترا زنکا دیروز اعلام کرد، واکسن کرونای تولید این شرکت در آزمایش های اولیه 70 درصد موثر بوده و اثرگذاری آن ممکن است تا 90 درصد افزایش یابد. این سومین واکسن تولید شده جهت مقابله کشورهای جهان با ویروس کروناست که گفته می شود تولید آن می تواند ارزان تر باشد و با توزیع سریعتر می تواند از رقبای خود پیشی بگیرد.
روز دوشنبه همچنین دونالد ترامپ به مقامات دولتش اجازه داد تا فرآیند انتقال قدرت به تیم جو بایدن را آغاز کنند. دولت ترامپ اجازه دسترسی بایدن به گزارش های دولتی و منابع مالی را صادر کرده اما در عین حال وعده داده که تلاش هایش برای جلوگیری از آنچه تقلب انتخاباتی می خواند را ادامه خواهد داد.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی