۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۱۳۰۶۷۰

تولید نیروگاه طرشت ۳۲ درصد افزایش یافت

مدیرعامل نیروگاه طرشت گفت:‌ تعهد تولید انرژی این نیروگاه برای امسال ۱۵۶ هزار مگاوات بوده که ضمن تحقق آن، با افزایش ۳۲ درصدی نیز همراه شد.
تولید نیروگاه طرشت ۳۲ درصد افزایش یافت
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   "سید یحیی نوبخت" افزود: با توجه به سیاست وزارت نیرو مبنی بر خروج واحدهای فرسوده و جایگزینی آنها با نیروگاه‌های جدید، مقرر شده واحدهای بخار نیروگاه طرشت با مولدهای گازسوز پیشرفته با بازدهی بالا تعویض شوند که علاوه بر افزایش ظرفیت کلی نیروگاه، بهره‌وری تولید نیز بیش از پیش افزوده خواهد شد.
وی توضیح داد: اواسط امسال با دستور مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی، بهره‌برداری از واحدهای سیکل ترکیبی نیروگاه شیروان نیز به شرکت بهره برداری نیروگاه طرشت واگذار شده که با تلفیق این دو نیروگاه، مجموعه توان قابل تولید این شرکت به یک هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش یافته است.
 مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی ایران پیشتر گفت: حدود سه هزار مگاوات نیروگاه فرسوده در کشور وجود دارد که ضروری است هرچه زودتر از مدار خارج شوند.
بنا بر آمارهای رسمی ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور اکنون به رقم ۸۵ هزار مگاوات رسیده که نیروگاه‌های حرارتی با ظرفیت ۶۶ هزار و ۲۹۱ مگاوات جایگاه نخست را در این بین به خود اختصاص داده‌اند، سایر نیروگاه‌ها مانند نیروگاه‌های اتمی، برق آبی و تجدیدپذیر روی هم ۱۰ درصد تولید برق را برعهده دارند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی