۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۱۳۰۶۷۸

توقف تولید نفت دانمارک تا ۲۰۵۰

دانمارک قصد دارد تا ۲۰۳۰ تولید گازهای آلاینده را ۷۰ درصد نسبت به سطح ۱۹۹۰ پایین آورد و تا ۲۰۵۰ به تولید صفر این آلاینده‌ها برسد بنابراین استخراج نفت در دریای شمال را در ۲۰۵۰ متوقف می‌کند.
دانمارک
دانمارک
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   دولت دانمارک اعلام کرد این کشور استخراج نفت در دریای شمال را در 2050 متوقف و هشتمین دوره مجوزدهی برای اکتشاف نفت را لغو می‌کند .
گزارش‌ها نشان می‌دهد این دوره از اعطای مجوز برای حفاری چندان مورد استقبال قرار نگرفته است و پس از عقب کشیدن شرکت توتال فرانسه ، فقط یک شرکت تمایل به سرمایه‌گذاری داشته است .
دانمارک تولید کننده بزرگ نفت و گاز به حساب نمی‌آید. متوسط روزانه تولید این کشور در سال جاری 83 هزار بشکه نفت و 21 هزار بشکه معادل‌های نفتی است. ولی این کشور بزرگترین تولید کننده نفت و گاز در اتحادیه اروپاست که از نروژ پیشی گرفته و سال آینده انگلیس را هم پشت سر می‌گذارد .
این کوچک کشور کوچک اسکاندیناوی قصد دارد تا 2030 تولید گازهای آلاینده را 70 درصد نسبت به سطح 1990 پایین آورد و تا 2050 به تولید صفر این آلاینده‌ها برسد .
دن یورگنسن، وزیر آب و هوای دانمارک در یک بیانیه رسمی در مورد معلق کردن اکتشاف نفت و گاز در دریای شمال گفت:« ما به دوره سوخت‌های فسیلی پایان می‌دهیم و از میادین نفت و گاز برای ذخایر کربن استفاده می‌کنیم . پایان استخراج سوخت فسیلی از دریای شمال که شامل لغو دور هشتم مجوزدهی برای اکتشاف می‌شود، 2.1 میلیارد دلار برای دانمارک هزینه دارد .
دانمارک پیشتاز تغییر به سمت انرژی های تجدید پذیر است و 30 درصد از مصرف انرژی کشور از منابع تجدیدپذیر مخصوصاً باد و زیست توده صورت می گیرد .
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی