۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۱۳۰۷۳۰

در روزهای بارانی چگونه از ماسک استفاده کنیم؟

ماسک های یکبار مصرف مدت زمان استفاده دارند و باید در روزهای بارانی نکاتی را برای استفاده از ماسک در نظر داشت.
در روزهای بارانی چگونه از ماسک استفاده کنیم؟
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   در حال حاضر با توجه به اینکه در بحران کرونا به سر می بریم و استفاده از ماسک به عنوان یک ابزار محافظتی در برابر این بیماری مهم است، موضوع نحوه استفاده از ماسک در روزهای مرطوب و بارانی پاییز و زمستان مطرح می شود. همانطور که می دانید ماسک ها انواع مختلفی دارند، اما ماسکی که به طور معمول استفاده می کنیم، ماسک سه لایه جراحی و ماسک یکبارمصرف است، موضوعی که باید به آن توجه کنیم، این است که ماسک های یکبار مصرف مدت زمان استفاده دارند و باید در روزهای بارانی نکاتی را برای استفاده از ماسک در نظر داشت.
1- در صورتی که هوا و رطوبت هوا معتدل باشد، معمولا ماسک های جراحی بین چهار تا شش ساعت می توانند جلوی انتقال و انتشار بیماری را بگیرند، بعد از آن به دلیل نفس کشیدن یا رطوبت هوا، این ماسک ها مرطوب شده و عملا خاصیت پیشگیری از انتقال و انتشار بیماری را از دست می دهند و بنابراین مجبوریم که ماسک را تعویض کنیم.
2- حال در شرایط پاییز که رطوبت هوا بیشتر بوده و بارندگی وجود دارد و ممکن است قطرات باران بر روی ماسک نیز ببارد، مدت زمان استاندارد استفاده از ماسک، کاهش می یابد. هر زمان که ماسک خیس شد و یا رطوبت پیدا کرد، باید آن را تعویض کنیم.
3- ماسک های پارچه ای در این زمان بهتر است، زیرا هر زمان خیس شود، میتوانید آن را تعویض کرده و اجازه دهید تا خشک شود و با حرارت، رطوبت آن از بین رود و مجددا از آن استفاده کنید.
4- باید توجه داشته باشید در صورتی که ماسک های یکبار مصرف، رطوبت گرفته یا خیس شوند، قطعا باید دور انداخته شوند و نمی توان آن را خشک کرده و مجددا استفاده کرد؛ چراکه کارایی خود را از دست می دهند.
 
منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی