۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۱۳۰۷۷۱

دوران اوج تقاضای نفت گذشته است

معاون وزیر دارایی روسیه عقیده دارد دنیا اوج مصرف نفت را پشت سر گذاشته و درآمدهای نفتی ازین پس کاهش می‌یابد.
دوران اوج تقاضای نفت گذشته است
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    ولادمیر کولیچف، معاون وزیر دارایی روسیه هشدار داد احتمالا اوج مصرف نفت در جهان سپری شده و روند کاهش تقاضا بر درآمد بودجه روسیه تاثیر می‌گذارد.
وی طی مصاحبه‌ای اضافه کرد خطر بلند مدتی هم وجود دارد که درآمدهای هیدروکربن تا پایین‌تر از پیش‌بینی‌های قبلی کاهش یابد.
  طبق گفته کولیچف، وزارت دارایی روسیه در حال بررسی سناریوهای مختلف با توجه به سطوح متفاوت تقاضای نفت است.
 بانک مرکزی روسیه در گزارشی چهار سناریوی اساسی را برای توسعه اقتصادی این کشور اعلام کرده بود. طبق این پیش بینی که وضعیت اقتصاد داخلی روسیه را در سه سال آینده نشان می دهد، در بدترین سناریو (اگر همه گیری ویروس کرونا همچنان در سراسر دنیا ادامه داشته باشد)، قیمت نفت اورال روسیه تا 25 دلار در هر بشکه در 2021 کاهش می‌یابد یعنی حدود 50 درصد کمتر از قیمت فعلی آن. طبق این سناریو پیش بینی می‌شود قیمت نفت روسیه در 2023 برابر با 35 دلار در هر بشکه باشد.
 ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در همین ماه گفت تقاضای جهانی برای نفت تنها یک درصد طی پنج سال آینده افزایش خواهد داشت و پس از آن سالانه 0.1 درصد کاهش می یابد.
 رئیس جمهور روسیه قبلا تاکید کرده بود اقتصاد این کشور به تدریج وابستگی خود به درآمدهای نفتی را پایین می‌آورد. وی در ماه سپتامبر اعلام کرد قیمت نفت دیگر تاثیر چندانی بر بودجه ملی این کشور ندارد و واردات درآمدهای هیدروکربن حدود یک سوم بودجه روسیه را در سال آینده میلادی تشکیل می‌دهد.
 همه‌گیری ویروس کرونا در اولین ماه‌های 2020 با بستن مرزها، اعمال قرنطینه‌ها و در نتیجه توقف سفرهای جهانی، ضربه سختی به بازار انرژی زد. قیمت نفت به پایین ترین رقم رسید. نفت آمریکا تا محدوده منفی سقوط کرد و نفت برنت تا 20 دلار در هر بشکه کاهش یافت. قیمت نفت خام از آن زمان به خاطر تلاش‌های جهانی برای کاهش تولید مخصوصاً قرارداد کاهش تولید اوپک و متحدانش به رهبری روسیه، رو به افزایش بوده است.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی