۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۱۳۰۷۹۰

پایداری تولید پتروشیمی‌های ماهشهر با وجود بارش‌ها

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با تأکید بر تداوم تولید در مجتمع‌های پتروشیمی منطقه گفت: بارش‌های شدید اخیر مشکلی برای مجتمع‌ها و فرآیند تولید ایجاد نکرده است.
 سیدامید شهیدی‌نیا
 سیدامید شهیدی‌نیا
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   سیدامید شهیدی‌نیا درباره وضع مجتمع‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در پی بارش‌های شدید  گفت: خوشبختانه مشکلی برای مجتمع‌ها و فرآیند تولید ایجاد نشده است، بعضی از شرکت‌ها در روزهای نخست بارندگی دچار آبگرفتگی شدند که با هوشیاری و سرعت عمل، تخلیه شد و مشکلی در تولید واحدها به‌وجود نیامد.
وی با اشاره به اینکه مقدار بارندگی در ۲۴ ساعت بیش از ۱۷۰ میلی‌متر بود که حدود ۷۷ درصد بارش سالانه ماهشهر است و عمده مشکل آبگرفتگی در شهرستان بود، افزود: از همان ساعت‌های نخست، مجموعه صنعت پتروشیمی به‌عنوان معین شهرستان، امدادرسانی را در شهرستان آغاز کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به پشتیبانی حداکثری در همه زمینه‌ها و بخش‌ها از جمله لجستیک برای رفع آبگرفتگی شهرستان اشاره و تصریح کرد: در زمینه ماشین‌آلات، ۹ دستگاه پمپ بزرگ سایز ۴ تا ۸ اینچ، هشت دستگاه ماشین‌آلات سنگین، دو دستگاه جرثقیل، ۱۱ دستگاه خودرو دوکابین شاسی بلند، دو دستگاه جنتکس شست‌وشوی مدارهای برق، ۶ دستگاه وکلیوم لاری با وجود اینکه برخی از پتروشیمی‌ها هم دچار آبگرفتگی شده بودند، در اختیار شهرستان گذاشته شد.
به گفته شهیدی‌نیا، خرید ۲۵۰ متر لوله کربن استیل ۱۸ اینچ، ۵۰۰ متر لوله‌های پلی‌اتیلن، کابل برق، دیوارهای پیش‌ساخت، ۱۰۰۰ پالت چوبی برای وسایل مردم، تأمین لباس برای نیروهای جهادی از جمله بارانی و چکمه، تأمین روزانه ۱۰ هزار پرس غذا تا روز یکشنبه میان مردم و تهیه حدود ۲ هزار باکس آب معدنی و بسیاری موارد دیگر از دیگر اقدام‌های انجام‌شده ازسوی شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است.
وی ادامه داد: پس از برطرف شدن آبگرفتگی شهرستان، این سازمان به همراه گروه‌های جهادی برای پاکیزگی محیط و مرتب‌سازی وسایل مردم در حال کمک‌رسانی به مردم است.

اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریالی برای مقابله با کرونا
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به اینکه سعی شده است این صنعت به‌عنوان یکی از ارکان اصلی در کنار کار باشد و هنوز هم درگیر است، گفت: مقرر شده است شبکه‌ای دائم با تکمیل و لوله‌گذاری مسیرهای بازشده برای هدایت آب، تثبیت شود تا برای همیشه به‌عنوان یکی از خروجی‌های آب‌های سطحی استفاده شود تا در آینده مشکلی ایجاد نشود. صنعت پتروشیمی نیز قطعاً در این مسیر کمک خواهد کرد.
شهیدی‌نیا به اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مختص مقابله با ویروس کووید - ۱۹ اشاره کرد و افزود: ۵۰۰ میلیارد ریال آن تا مهرماه در زمینه‌ خرید تجهیزات بیمارستانی، مواد ضدعفونی‌کننده، لوازم استحفاظی و بسیاری موارد دیگر هزینه شده است.
وی با تأکید بر حرکت این سازمان به سمت اجرای پروژه‌های اشتغال‌زا و ایجاد زیرساخت تأمین و تکمیل منازل مسکونی شهرستان در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی با عنوان طرح‌های توسعه‌ای متوازن، اظهار کرد: با چند دستگاه اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، شیلات، کمیته امداد امام خمینی (ره) و فنی‌حرفه‌ای توافقنامه‌هایی به‌منظور اجرای کار مشترک امضا و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای این بخش تأمین شده که بخشی از پروژه‌ها آغاز شده است.
رئیس شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: ۲ هزار تبلت نیز با هزینه حدود ۵.۵ میلیارد تومان ازسوی این شورا برای توزیع میان دانش‌آموزان منطقه، تحویل آموزش و پرورش شده است که در خانواده‌های کم برخوردار توزیع شود و دانش‌آموزان برای تحصیل تحت تأثیر قرار نگیرند.

منبع: شانا 

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی