۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۱۳۱۱۴۸

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۹/۲۶

به دنبال افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا و در حالی که سرمایه گذاران همچنان نگران کاهش تقاضای ناشی از محدودیت های کرونایی در اروپا هستند، قیمت نفت امروز اندکی کاهش داشت.
قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۹/۲۶
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 12 سنت معادل 0.24 درصد کاهش به 50 دلار و 64 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز برای تحویل در ماه ژانویه با 10 سنت معادل 0.21 درصد کاهش به 47 دلار و 52 سنت رسید.
ادوارد مویا تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «پس از انتشار گزارش انستیتوی نفت آمریکا که نشان داد میزان ذخایر نفت این کشور برای دومین هفته متوالی افزایش یافته است، قیمت نفت اندکی کاهشی شده است.»
بر اساس اعلام انستیتوی نفت آمریکا میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 11 دسامبر با 2 میلیون بشکه کاهش به حدود 495 میلیون بشکه رسیده است.
این در حالی است که بر اساس نظرسنجی رویترز، تحلیلگران انتظار کاهش 1.9 میلیون بشکه ای را داشتند. آمارهای رسمی دولت آمریکا در خصوص میزان ذخایر نفتی قرار است اواخر امروز منتشر شود.
آژانس بین المللی انرژی هشدار داده که آغاز واکسیناسیون کرونا به صورت فوری روند کاهش تقاضای جهانی نفت را معکوس نخواهد کرد. این سازمان برآورد خود از میزان تقاضای جهانی نفت در سال جاری و سال آینده میلادی را به ترتیب 50 هزار و 170 هزار بشکه کاهش داده است.
موسسه مشورتی اف جی ای در یادداشتی نوشت: «در بخش تقاضا، بزرگترین ریسک کاهشی برای انتظار تقاضا در آمریکا قرار دارد، زیرا به دلیل شدت گرفتن بحران کرونا میزان تقاضای بنزین این کشور مدام در حال کاهش است.»

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی