۲
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۱۳۱۳۳۳

استخدام ۱۲ هزار فرزند شهید و جانباز در دولت

سازمان اداری و استخدامی اعلام کرد: رییس این سازمان هیچ اظهارنظری در رابطه با اجرای قانون تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان شهدا و ایثارگر نداشته است و اخباری که در این خصوص منتشر می‌شود جعلی و کذب است.
استخدام ۱۲ هزار فرزند شهید و جانباز در دولت
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   در بند و ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه آمده است که دستگاه های اجرایی موظف هستند ۲۵ درصد نیاز استخدامی خود را از میان فرزندان شهدا و جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر و فرزندان آزادگانی که حداقل پنج سال سابقه اسارت دارند بدون الزام به رعایت شرط سنی، تحصیلی و آزمونی تامین و از ابتدا آنان را به صورت رسمی قطعی استخدام کنند.
هفته گذشته یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگران، گفت که سازمان اداری و استخدامی باید اجرایی شدن قانون تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگران را به دستگاه‌ها ابلاغ و اجرایی کند.
البته این نماینده در ادامه مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها مدعی شد که عدم ابلاغ این قانون به دستگاه‌ها به دلیل نبود منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این قانون است.
سازمان اداری و استخدامی نیز چند روز پس از آن گزارشی منتشر اعلام کرد که ۱۵ آبان‌ ماه امسال قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه که مربوط به تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان و خانواده شهدا و ایثارگران است ابلاغ شده است و نیازی به  ابلاغ مجدد نیست و واجدان شرایط باید در سامانه کارمند ایران برای اخذ شماره مستخدم رسمی بارگذای شوند.
این سازمان توضیح داد که مسئولیت تامین منابع مالی مورد نیاز این قانون با سازمان اداری و استخدامی کشور نیست و در نتیجه، این سازمان در این خصوص اعلام نظری نکرده است و بنظر هم نمی­‌رسد دستگاه‌­های اجرایی در تامین بار مالی مورد نیاز اجرای این قانون با مشکل مواجه شوند و لازم است در نقل مطالب از سوی دستگاه‌­ها دقت بیشتری اعمال شود.
روز گذشته نیز سازمان اداری و استخدامی خبری منتشر کرد که طبق آن رییس جمهوری با درخواست استخدام مبنی بر استخدام ۱۲ هزار فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد و بالاتر در دستگاه‌های دولتی موافقت کرد.
به گزارش ایرنا، آن دسته از ایثارگران که در زمان حاضر به صورت شرکتی، قرارداد کار معین و  پیمانی در دستگاه‌های دولتی اشتغال دارند، مشمول قانون استخدام ایثارگران هستند.
همچنین خانواده های شهدا، اعم از فرزند، همسر، خواهر و برادر شهید، جانبازان و فرزندان آنها، با هر درصدی که جانبازی به آنها تعلق گرفته است، نیز مشمول این قانون می شوند. رزمندگان و فرزندان رزمندگانی که حداقل شش ماه سابقه حضور در میدان‌های دفاع مقدس را دارند، آزادگان و فرزندان آزادگانی که بیش از یک سال سابقه اسارت دارند نیز در این قانون جای دارند.  
ایثارگران شاغلی که تا ۲۹ اسفند ۹۵ به صورت شرکتی، قراردادکار معین و پیمانی در دستگاه‌های دولتی اشتغال داشته اند، در گروه‌های یاد شده مشمول قانون استخدام ایثارگران هستند.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی