۲
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۱۳۱۴۹۱
مدیر مرکز دیسپچینگ شرکت گاز:

مصرف گاز در کشور۴ برابر استاندارد‌های جهانی است

مدیر مرکز دیسپچینگ شرکت گاز کشور گفت:از ۸۰۰ میلیون متر مکعب گاز تولید شده، ۶۰۰ میلیون متر مکعب آن در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود که ۴ برابر استاندارد‌های جهانی است.
مصرف گاز در کشور۴ برابر استاندارد‌های جهانی است
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   محمدرضا جولایی مدیر مرکز دیسپچینگ شرکت گاز کشورگفت:مرکز دیسپچینگ شرکت گاز حدود ۵۰ هزار داده را به صورت آنلاین می توان مشاهده کند و همچنین تمام داده ها از مراکز تولید تا توزیع در این مرکز رصد می شود.
او ادامه داد:در حال حاضر حدود ۲۴ میلیون مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی وجود دارد که گاز به آن‌ها توزیع می‌شود و حدود ۹۵ درصد در کشور به شبکه گاز متصل هستند.
مدیر مرکز دیسپچینگ شرکت گاز کشور بیان کرد:با محاسبات انجام شده از ابتدای آبان حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون متر مکعب (معادل یک فاز پارس جنوبی) مصرف گاز افزایش پیدا کرده و دلیل آن بیماری کرونا و افزایش مصرف آب گرم است.
جولایی گفت:با توجه به آغاز فصل زمستان از اوایل آذر ماه ۲۷ درصد مصرف گاز افزایش پیدا کرده که این رقم معادل ۴ فاز پارس جنوبی است.
او افزود:منابع تولید گاز محدود است و در حال حاضر ما حداکثر ظرفیت گاز را از پالایشگاه‌ها دریافت و وارد شبکه می‌کنیم، هرچقدر مصرف گاز افزایش پیدا کند مجبور هستیم از سهم بقیه صنایع کم کنیم. 
جولایی تصریح کرد:از ۸۰۰ میلیون متر مکعب گازی که در کشور تولید می شود حدود ۶۰۰ میلیون متر مکعب آن در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود که رقم بالایی است و ۴ برابر استاندارد‌های جهانی مصرف گاز در کشور داریم.
مدیرمرکز دیسپچینگ شرکت گاز کشور ادامه داد:مصرف بیش اندازه گاز باعث محدودیت برای شرکت ملی گاز می‌شود و این باعث می‌شود برای صنایع دیگر با مشکل مواجه شویم.
او افزود: اولویت ما گازرسانی به بخش خانگی و تجاری است و در برخی از مواقع چاره‌ای جزء سهمیه بندی برای صنایع نداریم، در حال حاضر حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب گاز را به بخش صنعتی اختصاص داده ایم و ۶۰۰ میلیون متر مکعب مابقی هم در بخش خانگی و تجاری مصرف می شود.
مدیر مرکز دیسپچینگ شرکت گاز کشور گفت:اگر مصرف بخش خانگی با همین روند ادامه پیدا کند و این عدد به ۶۴۰ میلیون متر مکعب برسد، شاهد افت و یا قطع گاز خواهیم بود.
جولایی گفت:دمای رفاه در منازل ۱۸ تا ۲۲ سانتی گراد است اگر مردم یاری کنند و یک درجه دمای منازل را کاهش دهند معادل یک فاز پارس جنوبی صرفه جویی در مصرف گاز خواهیم داشت.
مدیر مرکز دیسپچینگ شرکت گاز کشور در پاسخ به این سوال که آیا در کشور قطعی گاز خواهیم داشت؟ گفت:اگر روند افزایشی مصرف گاز ادامه پیدا کند، جای نگرانی وجود دارد و ممکن است قطعی گاز داشته باشیم.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی