۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۱۳۱۵۰۶

چطور از یخ زدگی کنتور آب جلوگیری کنیم؟

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان مهاباد گفت: مشترکان آب در فصل سرما مراقب یخ زدگی کنتور و تاسیسات آبرسانی باشند.
چطور از یخ زدگی کنتور آب جلوگیری کنیم؟
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   معروفی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان مهاباد اظهار کرد: ورود جبهه‌ هوای سرد و بارش برف ممکن است موجب یخ زدگی و ترکیدگی کنتور، لوله‌ها و اتصالات آب و به تبع آن بروز مشکلات برای مشترکان شود که در این راستا افراد باید نسبت به پوشیدگی کنتور اقدام کنند.
معروفی با اشاره به اینکه مشترکان نسبت به عایق‌بندی تاسیسات آب منازل خود به ویژه کنتور آب اقدام کنند، افزود: استفاده از پوشش پشم شیشه، گونی و الیاف مصنوعی، خاک اره، پوشال، پارچه و عایق‌های پلاستیکی در محفظه کنتور بهترین راهکار برای پیشگیری از یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات آب است.
معروفی اضافه کرد: در صورت یخ‌زدگی کنتور، مشترکان از حرارت مستقیم برای رفع یخ‌زدگی استفاده نکرده و از ریختن آب گرم بر روی کنتور یخ‌زده نیز خودداری کنند.
او ادامه داد:مشترکان برای اینکه بتوانند مانع از یخ‌زدگی کنتور آب شوند، باید برای حوضچه درب مناسب و استانداردی تهیه کنند که مانع از ورود سرما به داخل آن شود.
مدیر امور آب و فاضلاب مهاباد گفت: مشترکان می‌توانند در صورت یخ زدن لوله‌ها با سامانه ۱۲۲ تماس بگیرند تا مأموران آبفا نسبت به باز کردن آن اقدام کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی