۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۱۳۱۸۲۰

اکتشاف میادین نفتی جدید در کویت

کویت دو اکتشاف نفتی جدید در شمال و شمال غرب و یک اکتشاف در شمال میدان نفتی برقان داشته است. حفاری‌های این کشور جهت اکتشاف‌های بیشتر و تقویت تولید نفت ادامه دارد.
اکتشاف میادین نفتی جدید در کویت
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   محمد الفارس، وزیر نفت اوپک اعلام کرد کشورش دو میدان جدید نفتی اکتشاف کرده است.
 یکی از این اکتشاف‌ها در میدان نفتی «حومه» در شمال غرب کویت قرار دارد و ظرفیت آن به 1452 بشکه در روز نفت سبک می‌رسد. میدان نفتی دوم میدان «القشعانیه» در شمال کویت است که ظرفیت تولید روزانه 1819 بشکه نفت سبک و 2.78 میلیون فوت مکعب گاز را دارد.
 وزیر نفت کویت همچنین اضافه کرد ذخایر نفت متعارف در شمال میدان نفتی «برقان» هم اکتشاف شده که ظرفیت تولید در این میدان را به بیش از 2000 بشکه در روز می‌رساند. کویت در 2020 چندین چاه برای تعیین وسعت این میدان نفتی حفر کرده بود.
الفارس گفت کویت در حال حفاری های بیشتر جهت تقویت تولید نفت خود است.
کویت در ماه نوامبر 2.3 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که کمی بیشتر از 2.297 میلیون بشکه سهمیه آن در ائتلاف اوپک ‌پلاس است.
کویت 101.5 میلیارد بشکه نفت در ذخایر اثبات شده خود در پایان 2019 داشت که تغییری نسبت به 2018 نکرده بود و حدود 5.9 درصد از کل ذخایر جهان را تشکیل می‌داد.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای