۲
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۱۳۱۸۳۸

قاچاقچی پلی پروپیلین در اردبیل جریمه شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: قاچاقچی پلی پروپیلین در این استان به پرداخت ۳۹۸ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.
قاچاقچی پلی پروپیلین در اردبیل جریمه شد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    علی رحیمی‌آذر افزود: بر اساس گزارش سربازان گمنام امام زمان (عج) در خصوص مباشرت یک شرکت تولیدی در قاچاق کالای مجاز مشروط و اظهار خلاف واقع با تغییر کد تعرفه پلی پروپیلین بافته شده پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شد.
وی با بیان اینکه وزن کالای قاچاق ۸۹۶ تن و ۶۴۰ کیلوگرم و به ارزش ۶۷ میلیارد ریال بوده است، اظهارکرد: با ارسال گزارش به تعزیرات حکومتی این پرونده به قید فوریت مورد رسیدگی قرار گرفت.
وی بیان‌ کرد: با توجه به محتویات پرونده و انجام تحقیقات لازم توسط شعبه و اخذ آخرین دفاع اتهام انتسابی محرز و شرکت متخلف به پرداخت ۳۹۸ میلیارد ریال ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.
وی گفت: قاچاق کالا یکی از مظاهر فساد اقتصادی است که علاوه بر تضییع حقوق دولت سبب لطمه زدن به تولید داخلی می‌شود و قدرت رقابت را از تولیدکنندگان می‌گیرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل افزود: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
رحیمی‌آذر پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و بیان‌کرد: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.
پروپیلن یکی از محصولات کلیدی و پایه صنعت پتروشیمی برای تولید محصولات میانی و پایین دست به شمار می‌رود و به دلیل دارا بودن زنجیره ارزش به عنوان خاویار صنعت پتروشیمی محسوب می شود، این ماده بعد از اتیلن رتبه دوم پرمصرف ترین الفین را به خود اختصاص داده و مهم‌ترین مشتقات پروپیلن به ترتیب، پلی پروپیلن، پروپیلن اکساید، آکریلونیتریل، آکریلیک اسید، کیومن، دو اتیل هگزانول، بوتانول و ایزوپروپانول است.
پلیمر پلی‌پروپیلن که به اختصار PP نامیده می‌شود با ۶۶ درصد بیشترین سهم از حیث میزان مصرف در زنجیره ارزش پروپیلن، دارایی کاربرد بسیار وسیع در طراحی محصول است.
پلی پروپیلن در صنایع خودروسازی ، اسباب‌بازی، تولید فیلم و ورق، صنایع بسته‌بندی شیرینی و شکلات، فیلم‌های گرافیک و چاپ، شیت‌های تولید فیلم‌های بسته‌بندی مواد غذایی، فرش و موکت، پارچه لباس‌های عایق گرما و سرما، تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی، لوله صنعتی و ساختمانی، لوله‌های فاضلاب، انواع کابل و سیم، لوازم الکتریکی و الکترونیکی و لوازم خانگی کاربرد دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی