۱
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
کد مطلب : ۱۳۱۹۲۰

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۱۰/۱۹

در حالی که عربستان متعهد شده تولید نفت خود را یک میلیون بشکه دیگر کاهش دهد، قیمت نفت روز جمعه در بازارهای جهانی شاهد افزایش بود و در نزدیکی بالاترین رقم های ۱۱ ماه گذشته معامله شد.
قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۱۰/۱۹
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 16 سنت معادل 0.28 درصد رشد به 54 دلار و 54 سنت رسید. دیروز نفت برنت به بالاترین رقم از ماه فوریه یعنی 54 دلار و 90 سنت رسیده بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز برای تحویل در ماه فوریه امروز با 15 سنت معادل 0.30 درصد رشد به 50 دلار و 98 سنت رسید. روز گذشته نفت خام آمریکا شاهد رشد 0.4 درصدی بود و به بالاترین رقم از ماه فوریه یعنی 51 دلار و 28 سنت رسید.
قیمت هر دو شاخص نفتی در مسیر ثبت رشد حدودا 5 درصدی در هفته جاری قرار دارد.
کازوهیکو سایتو، تحلیلگر بازار نفت در موسسه فوجیتومی گفت: «به دلیل وعده عربستان مبنی بر کاهش تولید انتظار می رود تا ماه فوریه بازارهای نفت در حالت افزایشی باقی بماند.»
اوایل هفته جاری عربستان اعلام کرد که در ماه های فوریه و مارس تولید نفت خود را به صورت داوطلبانه یک میلیون بشکه دیگر کاهش خواهد داد.
سایتو افزود: «اما نگرانی ها در مورد تقاضای کند برای بنزین و سایر فرآورده های نفتی در آمریکا و سایر نقاط جهان به دلیل محدودیت های کرونایی ممکن است سبب محدود شدن رشد قیمت ها شود.»
تعداد تلفات ابتلا به ویروس کرونا در امریکا تنها در یک روز به بالای 4000 نفر رسیده در حالی که تعداد مبتلایان روزانه در چین نیز به بیشترین میزان در طی بیش از 5 ماه گشته رسیده است.
اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا اعلام کرد، میزان ذخایر فراورده های نفتی آمریکا طی هفته گذشته شاهد افزایش بوده و حجم ذخایر بنزین 4.5 میلیون بشکه بالا رفته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی