۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۱۳۲۲۷۸

شاخص بورس بهمن ماه را مثبت آغاز کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۳۳هزار و ۲۳۰واحدی، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۱۸۳هزار واحد قرار گرفت.
شاخص بورس بهمن ماه را مثبت آغاز کرد
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 5میلیارد و 967میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 6هزار و 861میلیارد تومان در بیش از 790هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 33هزار و 230واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 183هزار و 948واحد قرار گرفت.
بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های تولید فولاد سپید فراب کویر، ایران ترانسفو و پست بانک ایران با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 8672واحد، کل (هم‌وزن) 2705واحد، قیمت (هم‌وزن) 1769واحد، آزاد شناور 37977واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم 28633 و 52135 واحد رشد کردند.
بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2میلیارد و 899میلیون ورقه به‌ارزش 16هزار و 380میلیارد تومان در 847هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 479واحد رشد کرد و در ارتفاع 18هزار و 10واحد قرار گرفت.
در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی مارون، پلیمر آریا ساسول و سنگ آهن گهر زمین شد و در مقابل شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، تولید برق عسلویه مپنا و نیروگاه زاگرس کوثر بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای