۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴
کد مطلب : ۱۳۲۳۱۷

چین در حال واردات نفت تحریمی ونزوئلا

به نظر می‌رسد چینی‌ها در حال انتقال میلیون‌ها بشکه نفت تحریم شده ونزوئلا به داخل چین هستند.
چین در حال واردات نفت تحریمی ونزوئلا
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   به نظر می‌رسد اینکه چینی‌ها در حال انتقال میلیون‌ها بشکه نفت تحریم شده ونزوئلا هستند بزرگترین راز این کشور است. چینی‌ها در بازی موش و گربه با استفاده از شرکت‌های پوششی، خاموش کردن تجهیزات ناوبری کشتی‌ها و همچنین انتقال کشتی به کشتی در حال انتقال نفت تحریم شده ونزوئلا به کشور خود هستند.
آنها حتی پا را فراتر گذاشته و با اضافه کردن مواد شیمیایی به نفت ونزوئلا و تغییر نام آن در اسناد کاری می‌کنند که دیگر هیچ نشانه‌ای از اینکه نفت موجود در نفتکش‌ها از ونزوئلا است باقی نماند.
بسیاری از کارگزاران نفتی حالا با تغییر اسناد مبدأ نفت خریداری شده از ونزوئلا را تغییر می‌دهند و در واقع با این کار مسیر را برای رسیدن این نفت به پالایشگاه‌های چینی هموار می‌کنند. 
البته آمریکا نمی‌تواند آنها را از خرید نفت ونزوئلا باز دارد بلکه تنها کاری که طرف آمریکایی می‌تواند انجام دهد این است که کسانی که اقدام به خرید نفت از این کشور آمریکای لاتین می‌کنند را از انجام معامله با شرکت‌های آمریکایی منع کنند. به خاطر همین است که بسیاری از شرکت‌های چینی تلاش می‌کنند تا با تغییر در نفت خریداری شده مبدأ‌ آن را غیرقابل تشخیص کنند.
اسکات مدل مدیر مؤسسه راپیدان انرژی می‌گوید: اعمال تحریم‌های آمریکا سخت است، راه‌های مختلفی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا وجود دارد. 
وی تأکید کرد: با توجه به سود قابل توجهی که در این اقدام وجود دارد بسیاری از افراد ریسک آن را می‌پذیرند و دست به دور زدن تحریم‌های آمریکا می‌زنند. 

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی