۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۱۳۲۳۳۸

دفتر توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در پتروشیمی

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از ایجاد دفتر توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد و گفت: ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان به‌منظور توسعه صنعت پتروشیمی تقویت می‌شود.
دفتر توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در پتروشیمی
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   بهزاد محمدی امروز (شنبه، چهارم بهمن‌ماه) در حاشیه بازدید از بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه نمایشگاه امسال با تفکر ساخت داخل و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شده است، اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیار مطلوبی در این شرکت‌ها وجود دارد و فعالیت‌های بسیار بزرگی در شرکت‌های کوچک انجام شده است که می‌تواند برای صنعت نفت کشور بسیار مفید باشد.
وی به قابلیت‌های ارزشمند دانش‌بنیان‌ها و استارت‌آپ‌ها اشاره کرد و افزود: متأسفانه در گذشته امکان ارتباط این شرکت‌ها با صنعت فراهم نشده و مسیری برای اتصال به صنعت و استفاده از توانایی آنها ایجاد نشده است.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با تأکید بر اینکه این بزرگ‌ترین موضوعی است که باید به آن پرداخته شود و مسیری هموار برای اتصال شرکت‌های دانش‌بنیان به کارفرمایان نفتی آماده کنیم، اظهار کرد: به این منظور، دفتر توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در شرکت ملی صنایع پتروشیمی در چندماه گذشته راه‌اندازی شده است.
محمدی، هدف از ایجاد دفتر توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را ایجاد زمینه‌ای برای ارتباط این شرکت‌ها از طریق شرکت ملی صنایع پتروشیمی با شرکت‌های پتروشیمی عنوان و تصریح کرد: این هدف خوشبختانه در حال تحقق و تقویت است.
وی با اشاره به اینکه بازدید امروز از نمایشگاه نفت نیز به همراه اعضای این دفتر انجام می‌شود، گفت: این هدف‌گذاری در هفته‌های آینده نیز دنبال می‌شود تا این شرکت‌ها بتوانند با ارتباط به این دفتر، به صنعت پتروشیمی و نیازهای آن متصل شوند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه دانش‌بنیان‌ها و استارت‌آپ‌ها شرکت‌های قدرتمندی از نظر مالی نیستند، ادامه داد: صنعت نفت با راه‌اندازی پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز در ری و صندوق پژوهش و فناوری نفت از این شرکت‌ها حمایت می‌کند.
محمدی با اشاره به اینکه حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در اجرای طرح‌های پتروشیمی بسیار مؤثر است، اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حال تقویت همکاری با این شرکت‌ها در توسعه طرح‌های پتروشیمی است.
وی از امضای قرارداد با چهار دانشگاه کشور در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: این قراردادها نیز به‌منظور توسعه دانش فنی فرآیندهای پتروشیمی انجام شد که هم‌اکنون این همکاری و تقویت‌ و هدف‌گذاری مشخصی برای آنها انجام شده است و امیدواریم خروجی بسیار مطلوبی محقق شود.
بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی امروز (شنبه، چهارم بهمن‌ماه) از غرفه شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ و سازندگان داخلی حاضر در سالن‌های ۱۰ و ۱۱ و ۳۸ بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بازدید کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی