۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
کد مطلب : ۱۳۲۳۷۲

کیفیت محصولات پالایشگاه شازند یورو ۵ می‌شود

مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ همه فرآورده‌های نفتی این پالایشگاه به استاندارد یورو ۵ می‌رسد.
کیفیت محصولات پالایشگاه شازند یورو ۵ می‌شود
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   غلامحسین رمضان‌پور در حاشیه بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در این باره گفت: این طرح با اعمال تغییرات فرآیندی و بدون سرمایه‌گذاری انجام می‌شود و با اجرایی شدن آن، کیفیت بنزین تولیدی پالایشگاه به یورو ۵ می‌رسد.
وی افزود: این نوید را می‌دهم که تا پایان سال ۱۴۰۰ بتوانیم بنزین تولیدی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند را به‌طور کامل از یورو ۴ به یورو ۵ ارتقا دهیم.
مدیرعامل پالایشگاه نفت شازند تأکید کرد: بنزین تولیدی این پالایشگاه از لحاظ کیفیت در حد بنزین یورو ۴ است و گاه به‌طور مقطعی فرآورده‌های یورو ۵ نیز تولید می‌شود، اما تا پایان سال آینده به‌طور حتم همه فرآورده‌های تولیدی پالایشگاه، استاندارد یور ۵ را خواهند داشت.
رمضان‌پور گفت: پالایشگاه شازند از پالایشگاه‌های پیچیده و منحصربه‌فرد در کشور و خاورمیانه است و خوشبختانه پروژه‌های بهبود کیفیت این پالایشگاه تا حدودی انجام شده است.
وی همچنین با اشاره به تولید روزانه ۵۰ هزار تن نرمال هگزان (نرمال پنتان) از آذرماه امسال با خلاقیت، نوآوری و ابتکار عمل متخصصان و کارشناسان این پالایشگاه، بدون صرف هزینه سرمایه‌گذاری اولیه و تنها با استفاده از ظرفیت‌های خالی و تغییر در فرآیندها و جریان‌های عملیاتی در واحد ایزومریزاسیون گفت: واحد تولیدی این محصول سالانه ۵۵ میلیون دلار سودآوری برای شرکت به همراه داشته است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند افزود: همچنین با اجرای این پروژه دریافت خوراک روزانه این پالایشگاه حدود ۴ هزار بشکه و به تبع آن تولید بنزین این پالایشگاه روزانه ۵۰۰ هزار لیتر افزایش یافت، افزون بر آن با تولید این فرآورده راهبردی، کیفیت بنزین تولیدی پالایشگاه نیز به نحو قابل ملاحظه‌ای ارتقا یافت.
رمضان‌پور تأکید کرد: از دستاوردهای صنعت نفت به‌منظور کاهش آلودگی هوای کلانشهرها در کشور، تولید روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین، ۱۲ میلیون لیتر گازوئیل مطابق استاندارهای یورو ۴، تولید روزانه ۲۵۰۰ تن گاز مایع و نیز تولید فرآورده‌های راهبردی همچون سوخت کم‌گوگرد کشتیرانی، نرمال هگزان، نرمال پنتان و پروپیلن گرید پلیمری برای نخستین بار در ایران در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند است.

منبع: شانا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی