۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۱۳۲۵۵۳

افزایش برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از افتتاح مخازن گاز مایع فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی به ظرفیت ۸۰ هزار مترمکعب خبر داد و گفت: با تکمیل ۲ مخزن دیگر، ظرفیت نگه‌داری و بارگیری این محصول تا پایان امسال به ۱۶۰ هزار مترمکعب می‌رسد.
افزایش برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   محمد مشکین‌فام ظهر امروز در آیین افتتاح مخازن گاز مایع پالایشگاه فازهای 22  تا 24  پارس جنوبی از افزایش برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی خبر داد و اظهار داشت: اکنون ظرفیت برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی به  700 میلیون مترمکعب در شبانه‌روز رسیده است.
وی، روند اجرای طرح‌ها در پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با بومی‌سازی طراحی، ساخت، تجهیز و راه‌اندازی پروژه‌های مختلف گازی در پارس جنوبی، جمهوری اسلامی به فناوری‌های قابل توجهی در عرصه صنعت نفت و گاز رسیده است.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس تولید گاز مایع را یکی از محصولات پالایشگاه‌های گازی فازهای پارس جنوبی دانست و بیان کرد: با توانمندی نیروهای متخصص داخلی مخازن نگه‌داری گاز مایع تولیدی از پالایشگاه‌های گاز فاز 22 تا 24 پارس جنوبی طراحی، ساخته و امروز به ظرفیت 80 هزار مترمکعب آب به بهره‌برداری رسید.
مشکین‌فام، با بیان اینکه این مخازن برای نگه‌داری و بارگیری محصولات پروپان و بوتان از فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی است گفت: در مجموع 4 مخزن گاز مایع شامل 2 مخزن پروپان و 2 مخزن بوتان پالایشگاه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی طراحی و راه‌اندازی آنها برای پایان امسال  برنامه‌ریزی  شده بود ولی زودتر از برنامه تعیین شده به نتیجه رسید و شاهد ورود گاز به این 2 مخزن هستیم.
وی با بیان اینکه پس از مرحله سردسازی گاز، بارگیری مخزن پروپان با ظرفیت 45 هزار مترمکعب و مخزن بوتان با ظرفیت 35 هزار مترمکعب آغاز می‌شود افزود: این 2 مخزن در مجموع با ظرفیت بارگیری 80 هزار مترمکعب گاز مایع راه‌اندازی شده است.
مشکین‌فام با اشاره به اینکه 50 درصد از ظرفیت کامل انبارش گاز مایع در مخازن فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی تحقق یافته است افزود: ساخت 2 مخزن باقیمانده گاز مایع پالایشگاه فازهای 22 تا 24 تکمیل شده و منتظر دریافت پمپ‌های پروپان و بوتان مورد نیاز از شرکت پمپ‌های صنعتی ایران هستیم تا با تکمیل مراحل راه‌اندازی این 2 مخزن، در مجموع ظرفیت بارگیری  این محصول در این طرح تا پایان امسال به 160 هزار مترمکعب برسد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، تکمیل ساخت و انجام عملیات راه‌اندازی 2 واحد باقیمانده استحصال گوگرد را از دیگر اقدام‌های پایانی در پالایشگاه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی عنوان و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه استحصال کامل گوگرد در 2 واحد از پیش راه‌اندازی شده این طرح محقق شده بود، به‌زودی با عملیاتی شدن این 2 پروژه، 4 واحد استحصال گوگرد این طرح به‌طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی