۲
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۱۳۲۷۷۳

پاسخ زنگنه به انتقادها در خصوص احداث پتروشیمی اسلام آباد

وزیر نفت در واکنش به برخی انتقادات درباره آغاز به احداث پتروشیمی اسلام‌آباد در ماه‌های پایانی کار دولت، گفت: ما تا آخرین روزی که مسئولیت داریم به وظیفه قانونی خود بدون هیچ کوتاهی عمل می‌کنیم، خطر واقعی این است که ما بگویم چون ماه‌های پایانی دولت است ما کاری انجام ندهیم.
بیژن زنگنه
بیژن زنگنه
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "، «بیژن زنگنه» امروز در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست با اشاره به اینکه تلاش‌هایی که در این زمینه انجام شده به خوبی نمایش داده می‌شود، ادامه داد: صنعت پتروشیمی در جهش دوم و سوم هم با تحریم روبه‌رو بود، جهش چهارم هم در همین دوره آغاز می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه تحریم‌ناپذیری صنعت پتروشیمی بیشتر شعاری بوده و و این صنعت تحریم‌پذیر است، افزود: آن دسته از افرادی که عنوان می‌کنند پتروشیمی، تحریم‌ناپذیر است به این دلیل است که می‌خواهند فداکاری و زحمات افراد مجاهدی که در این صنعت کار می‌کنند را نادیده گیرند. همه موارد تحریم‌پذیر است، کارکنان و مدیران با مجاهدت و فداکاری تحریم را دور زدند. آمریکایی‌ها در هیچ بخشی برای تحریم ما کم نگذاشتند.
زنگنه گفت: در بالادستی صنعت پتروشیمی و در تجهیزات ثابت بالای ۸۰ درصد خوداتکا هستیم و در صنایع پایین دستی این موضوع تابع شرایط است.
وی میزان تولید گاز خام کشور در شرایط فعلی را ۸۴۰ میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: با کاهش یک درجه دما و صرفه‌جویی در مصرف گاز، شبکه را راحت‌تر اداره می‌کنیم اما نگرانی برای تامین گاز شهری و خانگی نداریم.
زنگنه در خصوص میزان صادرات نفت خام ایران نیز تاکید کرد: ‌درباره تحریم و همچنین اعداد ادعایی برخی نمایندگان درمورد صادرات نفت خام تا زمان رفع تحریم‌ها صحبت نمی‌کنم.
وی در مورد معافیت فعالیت میدان «رام» در دریای شمال که ایران ۵۰ درصد در آن سهام‌دار است، گفت: ما در میدان رام سهام داریم برای اینکه تولید کم نشود از خزانه داری انگلیس برای این معافیت اقدام شده است.
زنگنه در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چه تضمینی وجود دارد دولت آینده طرح‌هایی را که عملیات اجرایی آنها در ماه‌های پایانی این دولت آغاز شده از جمله طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب را انجام دهد، گفت: این طرح‌ها مصوب دولت و منابعش تأمین شده است. ما نمی‌توانیم با توجه به اینکه چند ماه از عمر دولت کنونی باقی مانده است، کشور را تعطیل کنیم.
وی ادامه داد: ما تا آخرین روزی که مسئولیت داریم به وظیفه قانونی خود بدون هیچ کوتاهی عمل می‌کنیم. خطر واقعی این است که بگوییم با توجه به اینکه ماه‌های پایانی دولت است، کاری انجام ندهیم. ما کارمان را با قدرت انجام می‌دهیم و دولت‌های آینده هم کار را ادامه می‌دهند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی