۲
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۱۳۲۷۸۷

تولید کاتالیست های پتروشیمی خراسان توسط گسترش فناوری خوارزمی

در مسیر بالندگی و توسعه ایران زمین در سال جهش تولید و با درخشش دانشمندان و تلاشگران حوزه صنعت در مجموعه دانش بنیان گسترش فناوری خوارزمی و به یمن اعتماد ایجاد شده از سوی شرکت پتروشیمی خراسان، قرارداد خرید چهار نوع از کاتالیست های مورد نیاز پتروشیمی خراسان در زنجیره تولید آمونیاک، با خوارزمی منعقد گردید. با تولید و تحویل دهی این محصولات توسط گسترش فناوری خوارزمی به عنوان تولید کننده پیشرو در زمینه بومی سازی و تولید صنعتی کاتالیست های زنجیره آمونیاک، گامی بزرگ در جهت اعتلای صنعت کاتالیست کشور برداشته می شود.
تولید کاتالیست های پتروشیمی خراسان توسط گسترش فناوری خوارزمی
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   شرکت سهامی پتروشیمی خراسان، بزرگترین مرکز تولید مواد پتروشیمیایی در زمینه تولید آمونیاک، کود اوره و ملامین واقع در شمال و شمال شرق کشور،  از نخستین روزهای بهره‌برداری، نیل به اصل خودکفایی را به عنوان هدف غایی در امـر تولید سرلوحـه کار خود قرار داد. پایبندی به این تفکر و دستیابی به ایده‌آل‌های آن، بویژه در سال‌های اخیر از مجتمع پتروشیمی خراسان چهره‌ای مقبول و مطرح در سطوح ملی و فرا ملی ترسیم نموده است.
در همین راستا، تولید کاتالیست های Hydro-desulfurization (HDS)، ریفرمینگ اولیه (Primary Steam Reforming)، ریفرمینگ ثانویه (Secondary Steam Reforming) و شیفت دما پائین آب-گاز Low Temperature Water-Gas Shift (LTS) مورد نیاز این مجتمع که پیش از این توسط تولید کنندگان خارجی انجام می شد، به دست های توانمند متخصصین داخلی در شرکت خوارزمی سپرده شد. این امر سبب گردید تا علاوه بر تقویت و حمایت بیش از پیش از صنعت ملی و قطع وابستگی صنعت عظیم پتروشیمی به تولیدکنندگان بزرگ دنیا که در نتیجه تحریم های ظالمانه از ارائه هر نوع محصول و خدمات به صنایع کشور خودداری کرده اند، از خروج میلیون ها دلار ارز در نتیجه واردات جلوگیری بعمل آورد.
عملیات تولید کاتالیست های مذکور، هم اکنون در کارخانه شرکت خوارزمی آغاز شده و به حول و قوه الهی بخش بزرگی از آنها تا پیش از پایان سال 1399 و ما بقی در نیمه نخست سال 1400، به آن مجتمع محترم تحویل دهی خواهد شد که خود رکوردی جدید در تولید و تحویل دهی این حجم از محصولات با کیفیتی قابل رقابت با برترین تولید کنندگان جهان می باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی