۲
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۱
کد مطلب : ۱۳۲۸۷۳

برگزاری جشنواره بین المللی نی انبان در کیش

نخستین جشنواره بین المللی نی انبان؛ به عنوان میراث نا ملموس از ۲۰ تا ۲۲ اسفند در جزیره کیش برگزار می شود
برگزاری جشنواره بین المللی نی انبان در کیش
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   جزیره کیش به عنوان قطب گردشگری کشور با هدف برند سازی از طریق برگزاری رویدادهای با نشاط فرهنگی و هنری در فضای عمومی جامعه به ویژه مراکز تفریحی و گردشگری ، از 20 اسفند امسال میزبان نخستین جشنواره بین المللی نی انبان است.
ساز نی انبان از جذابیت های گردشگری قابل توجهی برخوردار است و برگزاری این رویداد مهم علاقمندان زیادی را از نقاط مختلف کشور برای بهره مندی از آثار هنرمندان این جشنواره برای سفر به جزیره کیش ترغیب می کند.
با توجه به این که نی انبان، ساز بادی کهنی است که از سال 1394 دراستان های بوشهر، خوزستان، کرمان و هرمزگان به عنوان میراث فرهنگی ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و تلاش برای رسیدن به فهرست میراث جهانی یونسکو ادامه دارد برگزاری این جشنواره فرصت معرفی این ساز در عرصه بین المللی را هم فراهم خواهد کرد.
بنا بر اعلام دبیرخانه جشنواره برای حضور هنرمندان سایر کشورها در این رویداد هنری ، با سفرای کشورهای یونان، الجزایر،آلمان ، تونس، ترکیه، فرانسه،ارمنستان،اتریش،اسپانیا، هندوستان و کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عمان، قطر و امارات مکاتبه شده است.
برگزاری این رویداد مهم همچنین در جزیره کیش ادای دینی است به راویان بی ادعای هنر و راهی نو برای شهود بیش از پیش مشترکات موسیقیایی و فرهنگی پیرامون ساز نی انبان است.
شناسایی بیشتر این ساز به دوستداران موسیقی نواحی به عنوان قسمتی از هویت فرهنگی و موسیقیایی ایران زمین ، جذب هدفمند گردشگر موسیقی و تشویق هنردوستان به فراگیری ساز نی انبان در کنار معرفی ظرفیت ها و جذابیت های جزیره کیش از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
علاقمند برای دریافت اطلاعات و شرکت در نخستین جشنواره بین المللی نی انبان کیش می توانند به سامانه هنرمندان به آدرس لینک www.art.kish.irمراجعه کنند. برای شرکت در این جشنواره هیچ محدودیت سنی وجود ندارد . ارسال دو قطعه بی کلام شامل یک قطعه آوازی (با متر آزاد) و یک قطعه ضربی (دارای متر مشخص) به سامانه هنرمندان برای شرکت در جشنواره ضروری است. این قطعات باید به صورت تصویری ضبط شده و حداکثر زمان برای هر قطعه 5 دقیقه باشد. آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره بین المللی نی انبان کیش نیز تا ۳۰ بهمن امسال اعلام شده است.
این جشنواره جذاب فرهنگی تا 22 اسفند ادامه در جزیره کیش ادامه خواهد داشت و به تمامی شرکت کنندگان گواهی شرکت در جشنواره و به نفرات برگزیده جوایز نقدی ، تندیس جشنواره و سپاس نامه اهدا می شود.
لازم به ذکر است دبیرخانه جشنواره نی انبان 18 بهمن در سازمان منطقه آزاد کیش تشکیل و احکام عوامل علمی و اجرایی جشنواره به آنان ابلاغ شده است.
مراسم اختتامیه جشنواره نی انبان جمعه 22 اسفند با حضور نفرات برگزیده در جزیره کیش برگزار می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی