۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۱۳۳۱۲۲

کاهش شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا برای نخستین بار در ۱۳ هفته اخیر کاهش یافته است.
کاهش شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    شرکت‌های انرژی ایالات متحده این هفته تعداد دکل‌های نفتی خود را برای نخستین بار از ماه نوامبر کاهش دادند، زیرا برف و سرمای شدید فعالیت بیشتر تاسیسات در ایالت‌های تگزاس، نیومکزیکو و دیگر مناطق بزرگ تولید انرژی آمریکا را متوقف کرده بود.
بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (۲۴ بهمن‌ماه) خود آورده است که مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ فوریه (جمعه، یکم اسفندماه) نسبت به هفته پیش از آن با ۳۹۷ دستگاه ثابت ماند.
با وجود افزایش شمار دکل‌ها در ۶ ماه‌  اخیر، مجموع تعداد دکل‌های حفاری فعال در این هفته ۳۹۳ دستگاه و ۵۰ درصد کمتر از مدت مشابه آن در سال گذشته میلادی بود.
مجموع تعداد دکل‌های نفتی فعال آمریکا در این هفته، یک دستگاه کاهش یافت و به ۳۰۵ دستگاه رسید، این در حالی است که شمار دکل‌های گازی با یک دستگاه افزایش به ۹۱ دستگاه رسید.
کاهش شمار دکل‌های نفتی پس از ۱۲ هفته افزایش رخ داد که طولانی‌ترین روند افزایش از ژوئن ۲۰۱۷ بود.
سرمای شدید و نادر هفته گذشته که سبب مرگ حداقل ۲۱ نفر و قطع برق بیش از ۴ میلیون نفر در ایالت تگزاس شد، تولید نفت و گاز طبیعی را متوقف کرد. با توجه به مقدار خسارت ناشی از این سرمای شدید، عملیات‌ مربوط به تولید نفت و گاز برای چند هفته در مناطق عمده نفت شیل مانند حوضه پرمین تگزاس و نیومکزیکو مختل می‌شود.
نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا در هفته مورد اشاره ۶۰ دلار برای هر بشکه معامله شد که بالاترین رقم از ماه ژانویه ۲۰۲۰ بود.
این در حالی است که بیشتر شرکت‌های انرژی اعلام کردند بدون توجه به مقدار افزایش تولید تمرکزشان بر بهبود درآمد خواهد بود تا در سال ۲۰۲۱ برای سومین سال پیاپی هزینه‌ها را کاهش دهند.
شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده و مورد توجه فعالان بازار نفت است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی